کد خبر ۲۹۷۴۴ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
مدیرکل تأمین اجتماعی قم:

مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی قم به طور کامل پرداخت شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم از پرداخت کامل مطالبات بازنشستگان قمی خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از تأمین اجتماعی قم، سید مجتبی موسوی با بیان اینکه افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی از ابتدای سال جاری و بلافاصله پس از ابلاغ اعمال شده است، افزود: به دلیل تأخیر اندکی که در ابلاغ میزان افزایش حقوق به سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته بود، حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز بر اساس سال گذشته پرداخت شده بود که مابه‌التفاوت افزایش آن نیز از تیرماه سال جاری به ترتیب حروف الفبا پرداخت شد.

وی ادامه داد: با پرداخت یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی قم در ۵ ماه ابتدای امسال، تمامی مطالبات این عزیزان نیز پرداخت شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی کشور که در منابع سازمان تأمین اجتماعی نیز بی تأثیر نبوده است؛ این سازمان با تجهیز منابع، مابه التفاوت افزایش حقوق را نیز پرداخت کرد.

موسوی اظهار داشت: افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری ۱۵ تا ۱۷ درصد اعمال شد که به این ترتیب مابه‌التفاوت افزایش‌ها نیز پرداخت شده است.

وی افزود: در سنوات گذشته افزایش حقوق بازنشستگان اواسط سال ابلاغ و پرداخت می‌شد.

تعامل با کارفرمایان از راهبردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی است

مدیرکل تأمین اجتماعی قم در دیدار با اعضای هیأت مدیره اتحادیه نانوایان قم گفت: کارفرمایان یکی از شرکای اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند و تعامل با آنان از راهبردهای اصلی این سازمان می‌باشد.

موسوی افزود: تلاش سازمان تأمین اجتماعی برقراری ثبات و امنیت شغلی پایدار در واحدهای صنعتی و صنفی در راستای افزایش تولید در جامعه است.

وی اظهار داشت: تقسیط بدهی‌های بیمه‌ای و پذیرش لیست بدون وجه در شرایط بحرانی با تأیید دستگاه‌های مسئول استان از جمله حمایت‌های تأمین اجتماعی از کارفرمایان به شمار می‌رود.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم تأکید کرد: از تمام اختیارات مدیریتی در جهت رفع مشکلات کارفرمایان استفاده می‌کنیم.

۱۰۰ واحد نانوایی در قم توانایی پرداخت حق بیمه ۴ درصد را ندارند

رئیس اتحادیه نانوایان قم نیز در این نشست گفت: ۷۰۰ واحد نانوایی در استان قم فعالیت می‌کنند که ۸۵ درصد از این واحدها تاکنون پروانه معتبر دریافت کرده‌اند.

سید جواد دهناد تعامل تأمین اجتماعی قم با اتحادیه نانوایان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مشکلات صنفی در استان در سایه تعامل و درک متقابل حل شدنی است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ واحد نانوایی در قم توانایی پرداخت حق بیمه ۴ درصد مشاغل سخت و زیان آور کارگران خود را ندارند اظهار داشت: شرایط نانوایان قمی خاص است و از مسئولان استانی و کشوری تقاضا داریم در جهت رفع دغدغه کارفرمایان این صنف گام‌های عملی بردارند.

دهناد اظهار داشت: تقاضای اتحادیه نانوایان قمی از مسئولان تأمین اجتماعی این است که شرایطی فراهم کنند تا حق بیمه ۴ درصد مشاغل سخت و زیان آور کارگران شاغل در نانوائی‌های استان در ۳۶ قسط از کارفرمایان دریافت شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com