کد خبر ۳۱۹۸۷ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
با صدور اطلاعیه‌ای صورت گرفت

پاسخ تامین اجتماعی قم به ابهامات بازنشستگان و مستمری‌بگیران

روابط عمومی تامین اجتماعی استان قم با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص برخی ابهامات مطرح شده درباره نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به آغاز طرح نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از هشتم آبان ماه امسال و با عنایت به اینکه در این طرح بازنشستگان و مستمری‌بگیران هر ماه حقوق خود را با فاصله سه روز بعد از ماه قبل دریافت می‌کنند ابهاماتی برای برخی از مستمری‌بگیران و بازنشستگان به‌وجود آمده که برای تنویر افکار عمومی و پرهیز از ایجاد تصور نادرست در جامعه توضیحاتی ارائه می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: برای برخی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این تصور به‌وجود آمده که حقوق آنها با یک ماه تاخیر پرداخت خواهد شد، به استحضار می‌رساند در روش قبل که تا مهرماه 94 نیز بر همین اساس حقوق مستمری‌بگیران به آنان پرداخت شده است، سازمان تامین اجتماعی در راستای تکریم بازنشستگان تا پایان مهرماه 94 حقوق هر ماه را در همان ماه و بر اساس حروف الفبا پرداخت کرده و برخی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران که حرف اول نام خانوادگی آنها از حروف ابتدایی الفبا بوده بعضا 20 روز زودتر حقوق خود را دریافت می‌کردند.

در این اطلاعیه افزوده شده است: برخی ابهامات عنوان شده با این مضمون که سازمان تامین اجتماعی حقوق هرماه را در ماه بعد پرداخت می‌کند اساسا اشتباه و تصوری نادرست است. در طرح پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، بازنشسته‌ای که حقوق مهرماه خود را در روز پنجم همان ماه دریافت کرده است حقوق آبان خود را در هشتم آبان، حقوق آذرماه را در یازدهم آذر، حقوق دی ماه را در چهاردهم دی ماه، حقوق بهمن ماه را در هفدهم بهمن و حقوق اسفند ماه را در بیستم اسفند دریافت خواهد کرد و از فروردین سال 95 نیز هر ماه در روز بیستم، حقوق همان ماه را دریافت خواهد کرد و دیگر تغییری نخواهد داشت.

در پایان این اطلاعیه آمده است: چنانچه روز پرداخت حقوق مصادف با روز تعطیل رسمی باشد، حقوق همان ماه یک روز زودتر به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com