کد خبر ۲۹۸۲۷ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۷
آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار تخت‌روانچی:

مجلس و شورای عالی امنیت دقت بیشتری در جزئیات برجام داشته باشند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه به نظر من این توافق هم برکات بزرگ بین‌المللی داشته و هم ان‌شاء‌الله برکات داخلی دارد، گفت: مجلس و شورای عالی امنیت که پیداست با روح برجام موافق‌ هستند، ولی در جزئیات دقت بیشتری باید صورت گیرد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط‌عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار با تخت‌‌روانچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، اظهار داشت: کاری که در این دو سال انجام شد از برجسته‌ترین نقاط عطف انقلاب است. بنده معتقد بودم این مذاکرات به نتیجه‌ می‌رسد، با جدیتی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها داشتند انسان متوجه می‌شد که به یک نتیجه‌ می‌رسد، حتی دو روز قبل از اعلام نتایج و آن روزی که جان کِری گفت عجله‌ای نداریم، من به بعضی از دوستان گفتم که به نظر من همین هم دالّ بر جدّیتشان هست. به هر حال خوشحالیم که این مذاکرات به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه خط مقدم این جریان وزارت خارجه و تیم قوی مذاکره کننده بود، عنوان کرد: با همکاری مجلس و نهادهای مختلف و در رأس همه، رهبری معظم انقلاب که با درایت و تدبیر هوشمندانه و تذکرات به‌موقع این مذاکرات را هدایت فرمودند، خوشحالیم از اینکه آنچه مقصود نظر ایشان هست در این مذاکرات انجام شد و این یک نقطه‌ برجسته‌ در کارنامه دولت است که در مسیری حرکت می‌کند که منطبق با نظر ایشان هست.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه این توافق یک آرامش بین‌المللی ایجاد کرده است؛ یعنی در سطح بین الملل، همه منتظر این توافق بودند که اگر این توافق نمی‌شد آسیب‌ها و تبعات سوئی برای جامعه جهانی داشت و فقط ایران و طرف مقابلش مطرح نبود، تصریح کرد: همچنین این توافق سبب عزت کل مسلمان‌ها در دنیا شد، این همه اسرائیل و خود آمریکا با به وجود آوردن قضایای برج‌های دوقلو و بن‌لادن می‌خواستند بگویند مسلمان یعنی تروریست و دنبال این بودند که واژه‌ مسلمان را با واژه‌ تروریست مساوی قرار دهند،  در حال حاضر هم دنبال این موضوع هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این مذاکرات تمام این نقشه‌ها را نقش برآب کرد و اثبات کرد که اسلام و به ویژه مکتب شیعه، مکتب اهل‌بیت و نظام جمهوری اسلامی، پیرو عقل و منطق هستند، نه جنگ و خشونت، خاطرنشان کرد: این مذاکرات بی‌اعتباری حرف‌های آمریکایی‌ها را اثبات کرد، دولت‌های سابق آنها می‌گفتند ایران محور تروریسم و شرارت است، با این مذاکرات تمام این قضایا نقش برآب شد، توطئه اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی از بین رفت.

فاضل لنکرانی افزود: مسئله‌ توافق نه اینکه فقط یک بازخورد داخلی در کشور ما داشته باشد. این توافق در سطح بین‌الملل، جامعه مسلمین و کل مردم دنیا، حقّانیت اسلام و شیعه را اثبات کرده و این مسئله‌ کمی نیست، با این شرایط نباید خرده گرفت که در یک جایی شما تنزّل کردید، به قول شما توافق به معنای بده و بستان است، آدم باید در یک جا تنزل و یک جا تفوق پیدا کند و این یک امر طبیعی است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه این توافق مقدمه‌ای برای مسائل دیگر باشد یعنی ما باید امروز قبول کنیم که دنیا به این نتیجه رسیده ایران قدرتمند و هوشمند است، گفت: ایران دارای شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی و علمیِ قوی است که پشتوانه‌ همه‌ آن‌ها دین و مردم است، بنابراین به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی‌توانند تسلط پیدا کنند، البته دنیای استکبار دنبال دشمنی است و آمریکا تلاش می‌کند هر مقدار که بتواند نفوذ پیدا کند، منتهی مهم این است که خودشان به این نتیجه رسیدند که امکان تسلط بر ایران از بین رفته است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) اظهارداشت: اگر ذره‌ای احتمال تسلط بر ایران برای آنها وجود داشت، هیچ امتیازی در این مذاکرات نمی‌دادند، شخص اوباما با صراحت می‌گوید غیر از این راهی نداریم، معلوم می‌شود که پذیرفته‌اند تسلط بر ایران ممکن نیست، لذا می‌گویند چه کنیم عقب نیفتیم؟ کاری کنیم که آقایی خودمان را تا یک اندازه‌ای حفظ کنیم، آن‌ها دنبال حفظ سلطه خودشان هستند اما ایران به‌حمدالله یک سیادت جهانی پیدا کرده، البته این‌ها همه به برکت انقلاب و مردم و مسئولان و این زحمات خالصانه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: واقعاً احساس می‌شد این تیم خالصانه کار می‌کند، وقتی آقای ظریف و دوستانشان توسل به زیارت عاشورا پیدا می‌کنند و در مجالس دینی آن‌جا حاضر می‌شوند و از مردم هم درخواست دعا می‌کنند، پیداست که در این جمع اخلاص حاکم بوده است. برای موفقیت‌های بعدی این نعمت را قدر بدانید.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه، من از این جمله آقای لاریجانی خیلی خوشحال شدم که به وزیر خارجه انگلیس گفت «انگلیس باید رفتار خودش را تغییر بدهد» خاطرنشان کرد: آیا این عزت نیست، امروز وزیر خارجه‌ انگلیس به کشور ما بیاید یک مسئول عالی‌رتبه‌ ما صریحاً به او بگوید باید نسبت به گذشته اظهار ندامت و پشیمانی کنید، آن‌ها هم تلویحاً این را قبول کردند، از حرف‌های آن‌ها استفاده می‌شود که بالأخره دنیا عظمت ایران و نظام اسلامی را قبول کرد، حالا ما از این عظمت باید به نفع مردم استفاده کنیم، مردمی که سی و چند سال اینقدر با گرفتاری‌ها و مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم کردند.

وی عنوان کرد: به نظر من این توافق هم برکات بزرگ بین‌المللی داشته و هم ان‌شاء‌الله برکات داخلی دارد، این مطلب هم که مجلس و شورای عالی امنیت که پیداست با روح برجام موافق‌ هستند ولی بخواهند در جزئیات دقت بیشتری صورت گیرد خوب است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com