کد خبر ۲۹۷۸۴ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی قم:

شرایط اسکان موقت گردشگران در باغات استان قم فراهم شود‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: روستا‌ها و باغات استان قم مکان‌های مناسبی برای اسکان موقت گرشگران است که روستائیان باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.

به گزارش قم نا ، محمدرضا طلایی با اشاره به اینکه باید تمهیدات لازم برای زندگی مردم در روستا‌ها فراهم شود اظهارداشت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد انجام اقداماتی برای کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه برنامه‌ریزی قبلی برای قیمت‌ها در بازار وجود ندارد افزود: قیمت‌ها در بازار نسبی است اما باید برای کاهش قیمت تمام شده محصولات اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه رمز ماندگاری در صنعت کشاورزی این است که هزینه‌های تولید را کاهش دهیم خاطر نشان کرد: برخی معتقدند دامداری‌ها باید از روستا‌ها خارج شود که این کار غیرکار‌شناسی است.

طلایی با بیان اینکه در صورتی که دامداری‌ها به بیرون از روستا‌ها منتقل شوند هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد تصریح کرد: نگهداری دام در خانه‌های روستایی هم هزینه نگهبان و هم هزینه محل نگهداری را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه باید برای سکونت روستائیان در محل خود از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم گفت: توجه به توسعه صنایع تبدیلی در کشور از ضروریات است.

وی با بیان اینکه روستاهای قم برای احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند افزود: تا کنون در این خصوص اقدامات جامع و کاملی صورت نگرفته است.

طلایی با اشاره به اینکه استان قم در روستا‌ها دارای ظرفیت‌های بالایی است عنوان کرد: روستا‌ها و باغات استان قم مکان‌های مناسبی برای اسکان گرشگران است که روستائیان باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com