کد خبر ۲۹۸۲۰ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶

توقیف 42 دستگاه وسیله نقلیه متخلف و بی انضباط در قم

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: با شروع اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در استان، تعداد 42 دستگاه وسیله نقلیه متخلف و بی انضباط در چهار روز گذشته توقیف شده است.

به گزارش قم نا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید کرم الله حسینی روز چهارشنبه در گفت و گویی، در خصوص اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در استان قم، اظهارداشت: با شروع اجرای این طرح و طی چهار روز گذشته، تعداد 42 دستگاه وسیله نقلیه که مرتکب تخلفاتی از قبیل بی انضباطی های ترافیکی، ایجاد مزاحمت، حیوان گردانی و یا بدحجابی سرنشینان بوده اند، توسط پلیس راهور استان توقیف شده و پرونده آن ها در حال بررسی و رسیدگی است.
وی اضافه کرد: در این طرح برخلاف طرح های گذشته، اطلاعات مربوط به راننده متخلف و خودروی وی در سامانه ای ثبت خواهد شد تا درصورت تکرار این قبیل تخلفات، امکان برخورد شدیدتری با وی وجود داشته باشد.
رییس پلیس راهور استان قم خاطرنشان کرد: این طرح به صورت مستمر تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز، بنا بر تدبیر فرماندهی انتظامی استان ادامه می یابد.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی حدود 100 نقطه حادثه خیز در شهر قم براساس تجزیه و تحلیل های بدست آمده از آمار حوادث و تصادفات رانندگی اشاره کرد و عنوان دشت: این نقاط به مراجع و دستگاه های ذی مدخل ارائه شده تا به منظور رفع حادثه خیزی آن ها، اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه موتورسیکلت سواران و عابران پیاده در 96 درصد از تلفات حوادث رانندگی در قم، نقش تعیین کننده دارند، گفت: این عابران پیاده عمدتا افراد زیر 10 سال در سنین کودکی و یا بالای 60 و در سن پیرسالی هستند.
وی با اشاره به نزدیک شدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، بر ایمن سازی تقاطع ها و گذرگاه های عابر پیاده به نحوی که ایمنی تردد در عرض خیابان و سواره رو برای افراد تامین شود، تاکید کرد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com