کد خبر ۳۰۸۹۳ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قم خبر داد

اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قم از اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران همزمان با هفته نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سرهنگ کرم‌الله حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته ناجا گفت: یکی از برنامه‌های ما در هفته ناجا گسترش فرهنگ ترافیکی در سطح شهر است که در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است.

وی گفت: قشر موتورسیکلت سوار یکی از اقشاری است که برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای آن‌ها انجام‌شده تا بتوانیم در کاهش جرائم این قشر اهتمام داشته باشیم.

حسینی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های فرهنگی و ترافیکی در هفته نیروی انتظامی، اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت سوارهاست که انجام خواهد شد و از طریق این اقدام می‌توانیم نسبت به ارتقای استفاده از کلاه ایمنی اهتمام داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قم بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته ناجا رژه موتورسیکلت سواران قانونمند نیز روز جمعه 17 مهر ماه ساعت 10 صبح در قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازدید کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح از قم گفت: طی این بازدید موضوع موتورسیکلت‌ها به‌عنوان یک معضل برای قم معرفی‌شده که طی آن پلیس راهنمایی و رانندگی قم موظف شد طرحی را تهیه و به شورای تأمین استان ارائه کند.

حسینی ادامه داد: این طرح جامع ترافیکی تهیه‌شده و طی آن تمام وظایف دستگاه‌ها نیز مشخص‌شده تا بتوانند از طریق آن در رفع این مشکل بکوشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قم افزود: این طرح هم‌اکنون آماده شده و در اختیار فرماندهی نیروی انتظامی استان قرار گرفته تا در شورای تأمین مطرح و در یک کمیسیون ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در این طرح احداث پارکینگ برای موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته‌شده و از سوی دیگر وظایفی نیز برای نهادهای فرهنگی و حوزه‌های علمیه در نظر گرفته‌شده است.

حسینی بیان کرد: طی این طرح استاندار به‌عنوان رئیس کمیسیون بوده و بر اساس آن می‌توانیم به رفع مشکلات موتورسیکلت‌ها اهتمام داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی قم همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای رانندگان موتورسیکلت خبر داد و گفت: یکی از نیازهای اساسی آموزش فرهنگ ترافیک به موتورسیکلت سواران بود که در این زمینه  اقدامات فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدنظر قرارگرفته است.

حسینی گفت: 300 هزار موتورسیکلت در قم وجود دارد و طبق آمار بیش از 40 درصد تلفات شهری نیز مربوط به موتورسوارهاست و از این رو باید در اجرای قانون نسبت به رفع این مسائل و مشکلات اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به توقیف موتورسیکلت‌های فاقد کلاه ایمنی گفت: اگر راکب موتورسیکلتی کلاه ایمنی نداشته باشد طبق قانون باید موتور او متوقف‌ شده و تا یک هفته نیز در پارکینگ باشد و از این رو ما نسبت به استفاده از کلاه ایمنی تأکید و اهتمام داریم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com