کد خبر ۲۹۸۹۶ انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور:

50 درصد مدارس استان قم دونوبته هستند

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در کشور 20 درصد مدارس دو نوبته بوده که در استان قم این میزان 50 درصد است.

به گزارش قم نا ، امان‌الله عباسی ظهر امروز در مراسم افتتاح 6 پروژه آموزشی و پرورشی که به همت اداره‌کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم در دبیرستان سرافرازان جانباز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور رونق پروژه‌های عمرانی را در آینده نه چندان دور شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به وضعیت کنونی شروع پروژه جدید بی‌انصافی در حق دولت است، بنابراین اولویت در سازمان نوسازی مدارس کشور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه 5 هزار و 400 پروژه در کشور در دست اجرا است، گفت: این پروژه‌ها دارای 28 هزار کلاس درس بوده و 800 پروژه مشارکتی است و هزار و 100 پروژه تمام مردمی و 3 هزار و 500 پروژه دولتی است.

وی عنوان کرد: شاید امروز تلقی این باشد که مشکلات آموزش و پرورش کم شده، در حالی که بخشی از مشکلات به دلیل کاهش جمعیت دانش‌آموزی از نگاه مردم و مسئولان پوشیده مانده است.

عباسی تاکید کرد: باید همواره بحث فضاهای آموزشی و آموزش و پرورش به شکل مستمر مورد توجه ویژه باشد تا مشکلات بازنگردد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور 20 درصد مدارس دو نوبته بوده که در استان قم این میزان به 50 درصد می‌رسد.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه ردیف‌های ملی در زمینه کاهش تراکم کمکی نمی‌کند، گفت: ردیف‌های ملی به طور عمده در زمینه تخریب و بازسازی است و در زمینه جایگزینی کمکی نمی‌کند بنابراین از استاندار قم خواستاریم در زمینه افزایش اعتبارات سهم آموزش و پرورش در استان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فضاهای آموزشی طی 15 سال گذشته گفت: 30 هزار پروژه جدید با 130 هزار کلاس درس و 25 میلیون متر مربع احداث شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: دولت و مجموعه نظام به این نتیجه رسیدند که باید مدارس را استاندارد کنند، بنابراین تخریب و بازسازی در دستور کار قرار گرفت و این طرح در برنامه چهارم و پنجم مصوب شد و بدون تردید در برنامه ششم یکی از موارد مورد توجه تخریب و بازسازی مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: در سایت رسمی سازمان ملل اخیرا اعلام شده که جمهوری اسلامی ایران با جمع‌آوری امکانات دولتی و مردمی توانسته ضریب ایمنی فضاهای آموزشی از 33 درصد به 67 درصد افزایش دهد که این فضاها با هزینه 30 درصد فضاهای جدید استانداردسازی شده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به استانداردسازی تاسیسات گرمایش و سرمایش گفت: 211 هزار کلاس غیراستاندارد در زمینه تاسیسات گرمایش و سرمایش داشتیم، اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده که 67 هزار کلاس تا پایان سال 93 استانداردسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ با مبلغ 400 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود در طول سه سال آینده بحث استانداردسازی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی به پایان برسد.

عباسی یادآور شد: هزار و 250 پروژه در هفته دولت با 7 هزار و 500 کلاس در کشور افتتاح شده و به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com