کد خبر ۲۹۹۱۹ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم:

بهره‌وری مجموعه شهرداری قم ارتقا یابد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از مشکلات شهرداری پایین بودن بهره‌وری در این مجموعه است که شهردار محترم باید نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر صبح یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به انتخاب هیئت رئیسه جدید این شورا اظهار داشت: انتخاب هیئت رئیسه جدید در فضایی آرام صورت گرفت که این همدلی در شورای چهارم در کشور نمونه است.

وی با اشاره به نقش هیئت رئیسه در پیگیری امور ادامه داد: از هیئت رئیسه جدید انتظار دارم زمینه را برای خدمت‌رسانی بهتر پرسنل شهرداری و شهردار محترم آماده کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم افزود: هر چه همدلی در شورا بیشتر باشد خدمت‌رسانی توسط شهرداری هم بهتر خواهد شد.

وی گفت: باید تمرین کنیم به تمکین از خرد جمعی و پرهیز کنیم از مسائلی که موجب ایجاد تفرقه میان اعضا می‌شود.

حجت الاسلام آتش‌زر خطاب به اعضای شورا اظهار داشت: سعی کنیم وقت بگذاریم برای طرح‌ها و لوایح و پیش از حضور در جلسه رسمی مطالعه و بررسی خود را انجام دهیم.

پرداخت حقوق بر اساس عملکرد نیروها

وی با اشاره به اینکه شورا محل تصمیم گیری است، ابراز کرد: نباید جلسات شورا را به جلسات کارشناسی تبدیل کنیم بلکه یا باید به نظر کمیسیون اعتماد داشته باشیم یا از قبل مطالعه کرده باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مشکلاتی که در شهرداری وجود دارد، گفت: یکی از مسائلی که در شهرداری چالش ایجاد کرده انواع قراردادهایی است که پرسنل شهرداری دارند. ما در حال حاضر چند نوع کارمند در شهرداری داریم که اینها باید ساماندهی شوند.

وی با اشاره به اهمیت افزایش بهره‌وری در شهرداری قم اظهار داشت: در حال حاضر بهره‌وری در شهرداری پایین است و با هزینه بیشتر استفاده کافی را از امکانات نمی‌بریم.

آتش‌زر عنوان داشت: هم باید کارایی نیروها بیشتر شود و هم پرداخت‌ها باید بر اساس زحماتی که افراد متقبل می‌شوند تناسب داشته باشد.

لزوم تغییر نگاه به پلیس ساختمان

وی با اشاره به مشکلات شهرسازی موجود در شهر قم افزود: یکی از مشکلاتی که الان داریم وجود 12 هزار پرونده قلع بنا است که نمی‌توانیم آنها را اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم  با بیان اینکه باید نگاهمان را به پلیس ساختمان تغییر دهیم، گفت: دیده می‌شود در شهرداری معمولا کسانی به عنوان پلیس ساختمان انتخاب می‌شوند که فنی نیستند و کار دیگری از آنها ساخته نیست.

وی گفت: باید تخلفات را طبقه بندی کنیم و با مساعدت مردم و انعطاف‌پذیری از حجم تخلفات بکاهیم.

حجت الاسلام آتش‌زر اظهار داشت: فنداسیون ساختمان‌ها بسیار مهم است و بسیاری از تخلفات در هنگام شکل‌گیری این بخش ساختمان رخ می‌دهد که باید این کار با نظارت نیروهای فنی صورت بگیرد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com