کد خبر ۲۹۹۵۴ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷
گزارشی از جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم؛

از عدم احیایی خط را آهن داخل شهر قم تا تذکرات اعضای شورای شهر به شهردار قم

ولی الله بیاتی رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به برگزاری جلسه در خصوص خط راه‌آهن هم‌جوار بلوار پیامبر اعظم (س) با مسئولان استانی، گفت: بر اساس تصمیم‌گیری صورت گرفته، خط راه‌آهن داخل شهر احیا نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یکصدو چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در دوره چهارم با حضور اعضای این شورا صبح امروز در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بیاتی رییس شورا به ارائه گزارشی از انتخابات اخیر هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر و جلساتی که پیرامون احیای خط راه‌آهن برگزارشده بود پرداخت.

آتش زر یکی از اعضای شورای شهر، در ادامه جلسه با اشاره به برگزاری انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه اظهار داشت: این‌یک تصمیم و خرد جمعی بود و باید همه از آن‌هم حمایت و هم تمکین کنیم و باید سعی داشته باشیم در شورا همیشه نظرات را بشنویم و به نفع مردم رأی دهیم.

وی در تذکراتی به شهردار قم تأکید داشت: ساماندهی و نظارت بر انواع ورودی‌ها به شهرداری، افزایش بهره‌وری بر اساس زحمت بیشتر دریافتی بیشتر، تغییرات در پرونده‌های قلع بنا و نظارت شهرداری برساخت آن‌ها اقداماتی است که باید شهرداری به‌طورجدی دنبال کند.

سعادت طلب رییس کمیسیون امور زیربنایی بابیان اینکه فرصت کافی به شهردار داده‌شده است و باید دیگر دغدغه‌های خود را بیان کنیم افزود: ساختمانی در مسیر شورا قرار دارد که دو سال است نسبت به عدم مهندسی سازی آن تذکراتی داده‌ام ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است ولی اکنون‌که بیشتر پیگیری کرده‌ام متوجه شده‌ام شهرداری موضوع را می‌داند ولی نمی‌تواند با آن برخورد کند.

وی در بخش دیگری از جلسه لوایح این کمیسیون را ارائه نمود که اولین آن مربوط به پلاکی در مسیر خیابان جمهوری در منطقه دو بود و چون به‌صورت قولنامه‌ای قصد واگذاری به شهرداری را داشت نیازمند مصوبه شورا بود که درنهایت به تصویب رسید.

رییس کمیسیون امور زیربنایی در دومین لایحه به واگذاری قسمتی از زمین‌های بلوار پیامبر اعظم (س) به مجمع طلاب شاهد و ایثارگر به‌منظور ساخت باغ‌موزه پرداخت که با نظر اکثر اعضای شورا برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت داده شد.

مهم‌ترین لایحه امروز شورا مربوط به پلاک ثبتی 10455 برای ساخت مجتمع مسکونی مرکز خدمات حوزه در خیابان 15 خرداد بود که بعد از بحث‌های فراوان به علت اوقافی بودن زمین درنهایت به تصویب نرسید.

اظهارات 25 دقیقه‌ای ذاکریان، بختیاری، رعیت پور، فاکر، بیاتی، آتش زر و ملکی در مورد این لایحه موجب رأی نیاوردن این لایحه گردید.

ذاکریان رییس کمیسیون خدمات شهری در تنها لایحه این کمیسیون به نرخ کرایه سرویس مدارس اشاره کرد و بیان داشت: در مصوبه قبلی این شورا قرار بود برای ابتدایی 8 ماه و راهنمایی و دبیرستان قرارداد سرویس‌ها 5/8 ماهه باشد که آموزش‌وپرورش خواهان این بود که ملاک تقویم آموزشی باشد و چون در مدت یک‌هفته‌ای این کار انجام نگرفته رأی‌گیری در مورد مصوبه قبلی یا نیاز به مصوبه جدید موردبررسی قرار گرفت که با اکثریت آرا همان مصوبه قبلی تصویب شد.

آتش زر رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه در ادامه این جلسه لوایح این کمیسیون را قرائت کرد و در نخستین مورد آن مساعدت در عوارض حذف پارکینگ ساختمان پزشکان صدوقی موردبحث شد که درنهایت این لایحه با 13 رأی مورد تصویب قرار گرفت.

اخذ مجوز افتتاح حساب‌جاری مستقل به همراه حساب پشتیبان بابت واریز هزینه فروش اوراق مشارکت به سازمان قطار شهری دیگر لایحه این کمیسیون بود که آن‌هم با 17 رأی موافق تصویب شد.

آتش زر در دیگر لوایح این کمیسیون به تفریق بودجه سازمان‌های کشتارگاه، آرامستان ها، آتش‌نشانی و فضای سبز اشاره کرد که تمامی این چهار لایحه درنهایت به تصویب رسید.

ذاکریان نیز به ارائه یارانه گازوئیل به اتوبوس‌های شرکت واحد اشاره کرد و گفت: نرخ گازوئیلی که این اتوبوس‌ها بایت آن پرداخت می‌کنند 304 تومان است که رانندگان اتوبوس‌ها خواهان آن هستند که این 4 ریال به‌صورت یارانه در اختیار آن‌ها قرار گیرد و آن‌ها همان 300 تومان را پرداخت کنند.

لایحه حسابرسی انجام‌شده سال 91 توسط موسسه حسابرسی دانشگر محاسب مربوط به قرارداد 5605 بود که با 17 رأی موافق و 3 رأی ممتنع مورد تصویب قرار گرفت.

عباس محمدی با انتقاد از نبود پل زیرگذر عبور پیاده در خیابان کارگر اظهار داشت: متأسفانه بارها تذکراتی در مورد عبور مردم از زیر گذری که وسائل نقلیه از آن عبور می‌کند داده‌ام و چرا تا زمانی که حادثه‌ای رخ نداده ما به فکر نمی‌افتیم، البته زیر گذری در سمت غربی آن وجود دارد ولی این‌قدر کثیف و ورودی آن بسیار ناهنجار است که بلااستفاده قرارگرفته است.

محمدی در پایان به نقش شورایاری‌ها اشاره و به ارائه گزارشی از تصویب و اجرایی شدن آیین‌نامه آن پرداخت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com