کد خبر ۳۰۲۲۴ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲
مدیرکل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم خبر داد

آغاز طرح تحول خطوط اتوبوسرانی

مدیرکل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم گفت: در مدتی کوتاه ۸ میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۳ میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر به سازمان اتوبوسرانی تزریق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، امیرعباس صفوی در مراسم طرح تحول شبکه خطوط اتوبوسرانی قم، با بیان اینکه مطالعات ما برای اجرای این طرح از یک سال و نیم پیش آغاز شده و تکمیل آن دو سال به طول می‌انجامد اظهار کرد: برای رفع مشکلات زیادی که در وضعیت حمل و نقل شهر قم وجود داشت، بیش از یک سال در خصوص اجرای آن مطالعاتی انجام دادیم تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی یکی از مشکلات جدی در حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی را ختم شدن تمام خطوط به هسته مرکزی شهر عنوان کرد و افزود: تأخیر زیادی که به دلیل وجود ترافیک در هسته مرکزی شهر وجود داشت، موجب نارضایتی مردم شده بود که سعی کردیم با برنامه‌ریزی دقیق این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: چندین ماه مطالعات میدانی، آماری و مشاوره با رانندگان انجام دادیم و سه هفته قبل نیز با مدیران شرکت‌های خصوصی جلسه‌ای برگزار کردیم تا مشکلات را در طرح جدید به حداقل رسانیم.

صفوی هدف از اجرای فاز دوم طرح تحول خطوط اتوبوسرانی قم را بالا بردن کیفیت خدمات‌دهی به بخش خصوصی، رانندگان و مردم عنوان کرد و گفت: به جرأت می‌توان گفت در فاز دوم توجه ویژه‌ای به اقتصاد رانندگان داشتیم و در کنار آن ارائه خدمات مطلوب به بخش‌های خصوصی را در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: مردم می‌خواهند اتوبوس در تمام خیابان‌ها وجود داشته باشد و ما در طرح جدیدی که آغاز می‌شود تلاش کردیم به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

صفوی با بیان اینکه مطالعات زیادی در ایجاد خطوط جدید داشتیم، گفت: سازمان اتوبوسرانی برای مسیرهایی همچون خیابان انصارالحسین و سالاریه که خط اتوبوس کمی داشتند، اقدامات شبانه‌روزی انجام داد تا مشکلات را برطرف کند.

مدیرکل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم ضمن تقدیر از شهردار و معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم به دلیل حمایت از سازمان اتوبوسرانی ابراز کرد: در مدتی کوتاه 8 میلیارد تومان اعتبار نقدی و 3 میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر به سازمان اتوبوسرانی تزریق شد.

وی با بیان اینکه یک ماه بعد ارزیابی کاملی از اجرای فاز دوم طرح تحول خطوط اتوبوسرانی انجام خواهیم داد، گفت: درب اتاق مجموعه حمل و نقل شهرداری قم به روی همه مردم به ویژه رانندگان باز است تا پذیرای انتقادات و پیشنهادات سازنده باشیم.

صفوی تصریح کرد: این طرح از ظهر روز دوشنبه شانزدهم شهریورماه در پنج خط جدید برای اتوبوس‌های ویژه، 6 خط محلی اتوبوس و 10 خط مینی‌بوس آغاز می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com