کد خبر ۳۰۸۵۳ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

24 مدرسه در استان قم ساخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: تا ابتدای مهر 94 تعداد 24 مدرسه در استان قم ساخته و 11 مدرسه هم بازسازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حمیدرضا شیخ‌الاسلام پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هنرستان کار و دانش شهید عباس عاصمی ضمن احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس و عرض تسلیت به مناسبت حادثه منا اظهار کرد: جهان به این نکته واقف است که دیگر زمان دکور قرار دادن امنیت و علم به پایان رسیده و این شامل حال آل سعود نیز می‌شود که با نمایش‌های ظاهری قدرت و امنیت نتوانستند، مدیریت مناسبی برای حج امسال داشته باشند و این واقعه اسفناک پیش آمد.

وی گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان قم شاهد افتتاح پروژه‌هایی در آموزش و پرورش هستیم که بسیار خوب و استاندارد ساخته می‌شوند و امروز با تلاش و همت مدیران و همکاران من در آموزش و پرورش شاهد افتتاح و بهره‌برداری از سه دبیرستان و یک هنرستان در استان قم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: آموزش و پرورش در جنگ تحمیلی بیش از هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی به کشور تقدیم کرده است که روزی در همین مدارس درس می‌خواندند و یا درس می‌دادند و امروز شما دانش آموزان به برکت خون آنها پشت این میزها نشسته‌اید و باید قدر این رفاه و آسایش که ایجاد شده است را بدانید و برای خدمت به این مملکت تلاش کنید.

وی بیان کرد: تا ابتدای مهر 94 تعداد 24 مدرسه ساخته شده و 11 مدرسه هم بازسازی شد و شرایط استاندارد و خوبی برای دانش آموزان ایجاد شده است. این فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان از این موقعیت و امکانات برای کسب علم و دانش در مسیر خدمت به جامعه استفاده کنند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در آموزش و پرورش تاکید کرد: نتیجه خروجی مدارس ما باید عنصر پنجم یعنی اخلاق باشد و دانش‌آموزی که درس خوانده باید با فردی که در فضای بیرون، حرفه و یا کاری فراگرفته است، تفاوت داشته باشد.

وی به تغییر نظام آموزشی در آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: از زمان انقلاب تا کنون، سیستم آموزشی کشور شاهد چنین تغییرات گسترده‌ای نبوده است و مهر امسال برای آموزش و پرورش ایام پر کاری بوده و با کم شدن یک پایه از دوره متوسطه و اضافه شدن یک پایه به دوره راهنمایی با 33 درصد مازاد دانش آموز در مقطع متوسطه و 33 درصد افزایش دانش‌آموز در دوره راهنمایی مواجه شدیم که این امر نیاز به مدیریت مناسب داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش قم اضافه کرد: استان قم امسال برای نخستین بار رتبه عالی کشوری را از لحاظ سازمان‌دهی و ثبت‌نام دانش آموزان کشور به دست آورد که این افتخار به دلیل تیم کارشناسی قوی بود که بر مدارس استان نظارت خوبی داشتند.

وی گفت: رویکرد آموزش و پرورش در کشور با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر تربیت نیروی کارآمد به سمت کار و دانش و هنرستان است، زیرا معتقدیم که یک نیروی فنی بهتر از یک نیروی تحصیل کرده بیکار است. بسیاری از رشته‌‌های نظری اشباع شده‌اند و تعدادی از فارغ التحصیلان این رشته‌ها امروز از بیکاران جامعه هستند در حالی که یک نیروی تحصیل کرده فنی می‌تواند برای خود کسب و کار مناسبی راه اندازی کند.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: کشور ایران از لحاظ جهانی رتبه پنجم دنیا را از نظر تولید مهندس دارد که اگر این فارغ‌التحصیلان در مسیر خود قرار گیرند، می‌توانند برای کشور اثرات مثبت و خوبی ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: شعار امسال آموزش و پرورش نماز، قرآن، احترام به پدر و مادر، تلاش و صداقت است که باید در مدارس به این موضوعات اهمیت داده شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com