کد خبر ۲۹۹۴۴ انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۷
مدیر انجمن سینمای جوانان قم خبر داد

ارسال 11 فیلم به المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان

مدیر انجمن سینمای جوانان قم گفت: 18 نفر از دانش‌آموزان قمی 11 فیلم کوتاه تولید کرده و در نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رضا ابوذر با اشاره به فراخوان المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در آستانه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این المپیاد با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران برای فراهم آوردن زمینه‌های مناسب به منور حضور فعال نوجوانان مستعد و علاقمند به فیلمسازی و کشف استعدادهای نهفته آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یافتن ایده‌های ناب و جدید در عرصه سینمای نوجوانان از جمله اهداف برگزاری نخستین دوره از مسابقه المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور است، تصریح کرد: انجمن سینمای جوانان قم نیز همگام با سراسر کشور نسبت به آماده‌سازی نوجوانان قمی در عرصه فیلم‌سازی اقدام کرد.

مدیر انجمن سینمای جوانان قم از استعدادیابی کودکان و نوجوانان در عرصه فیلم‌سازی با همکاری آموزش و پرورش استان قم خبر داد و اضافه کرد: 18 نفر دختر و پسر در گروه سنی 12 تا 19 سال با استعداد فیلم‌سازی در مدارس استان قم شناسایی شدند.

وی افزود: این دانش‌آموزان علاقمند به فیلم‌سازی در مدت زمانی یکماه به صورت کارگاهی و فشرده در دوره‌های آموزش فیلم‌نامه نویسی و کارگردانی شرکت کردند تا بتوانند در پایان این دوره آموزشی فیلم کوتاه تولید کنند.

ابوذر ادامه داد: برخی از نوجوانان قمی که برای نخستین بار وارد عرصه فیلم‌سازی شده و نسبت به تولید فیلم کوتاه اقدام کردند، در این مرحله آموزشی توانستند 11 فیلم سه دقیقه‌ای با موضوع آزاد تولید کنند.

مدیر انجمن سینمای جوانان قم خاطرنشان کرد: 11 فیلم تولید شده در آخرین روز مهلت ارسال آثار به نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ارسال می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com