کد خبر ۲۹۹۹۰ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۵
فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س):

کنترل و نظارت دائمی پدافند هوایی بر سایت هسته‌ای فردو

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) گفت: سایت هسته‌ای فردو به صورت شبانه‌روزی از سوی پدافند هوایی مورد کنترل و نظارت قرار می‌گیرد و اجازه هیچگونه نفوذی را برای دشمن باقی نگذاشته‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، شمس‌علی اسدی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات هتل صفا برگزار شد، با تبیین تاریخچه تشکیل این پدافند هوایی اظهار کرد: دهم شهریور ماه سال 87 به فرمان رهبر معظم انقلاب، قرارگاه پدافند هوایی ارتش ایران تشکیل شد و این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به همین نام به ثبت رسید.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) با اشاره به نقش پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: پدافند هوایی در کنار دیگر نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی اقدامات شایان و موثری انجام داد به گونه‌ای که در روز عملیات مرصاد در ساعات میانی صبح، 16 فروند هواپیما را ساقط کرد.

وی با اشاره به نظارت و کنترل دقیق پدافند هوایی بر آسمان ایران اسلامی بیان کرد: در حال حاضر نیروهای پدافندی،‌ در بیش از 3 هزار و 800 نقطه کشور مستقر هستند که زیر نظر قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء فعالیت می‌کنند.

اسدی با بیان اینکه نقاط استقرار پدافند هوایی از 3 هزار و 800 نقطه در آینده به 5 هزار نقطه افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: امروز صنعت به کمک قرارگاه پدافند هوایی آمده است و پدافند هوایی می‌تواند در تمام نقاط هوایی کشور نظارت داشته باشد و فضای هوایی کشور را رصد، رهگیری و شناسایی کند.

وی اضافه کرد: پدافند هوایی در حال حاضر می‌تواند 3 هزار و 800 نقطه را براساس دیده‌بان بصری، ردیابی و شنود شناسایی و کشف کند.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ادامه داد: پدافند هوایی پس از کشف و شناسایی در کمترین زمان می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

این مسئول از رونمایی سامانه‌های جدید در بحث کشف، درگیری و شنود خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر توانمندی پدافند هوایی بسیار بالاست و دفاع پدافند هوایی نیز به صورت نقطه به نقطه و شبانه روزی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز پدافند هوایی، دست به ماشه است، گفت:‌ قرارگاه پدافند هوایی در زمان کم و با عکس‌العمل سریع، اجازه نفوذ به هیچ دشمنی را نمی‌دهد.

اسدی با تاکید بر دفاع پدافند هوایی در همه زمان‌ها از مرزهای جمهوری اسلامی ایران گفت: زمانی که همه در آرامش مشغول فعالیت هستند، پرسنل پدافند هوایی در حال عملیات، رصد، رزمایش و دفاع کامل از مرزهای هوایی کشور هستند.

وی با اشاره به قدرت و توانمندی بالای پدافند کشور در فضای هوایی، عنوان کرد: تنها کشوری که در منطقه فضای هوایی امنی دارد، ایران اسلامی است.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) در بخش دیگری از سخنان خویش به بخشی از وظایف پدافند هوایی اشاره و بیان کرد:‌ دفاع از نیروگاه هسته‌ای شهید علی محمدی و فضای هوایی استان وظیفه پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) است.

وی همچنین دفاع از سامانه‌های هوایی سایت هسته‌ای فردو به صورت شبانه‌روزی را مورد توجه قرار داد و گفت: با آمادگی و نظارت دقیقی که از سوی پدافند هوایی صورت می‌گیرد، اجازه هیچگونه نفوذی را برای دشمن باقی نگذاشته‌ایم.

اسدی در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به سامانه‌های دفاعی پدافند هوایی بیان کرد: تمام سامانه‌های پدافند هوایی مانند سامانه‌های حافظ، تلاش و SRR همه با تلاش جهادگران قرارگاه پدافند هوایی، دانشگاهیان و صنعتگران ایران به تولید رسیده است.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) در پایان با اشاره به امنیت مسیرهای هوایی ایران اسلامی خاطرنشان کرد: امروز مسیرهای هوایی کشور از 400 فروند به هزار و 400 فروند افزایش یافته است که این مهم نتیجه امنیتی است که در فضای ایران حاکم شده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com