کد خبر ۳۰۸۶۱ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

بیش از نیمی از اقتصاد قم با حوزه گردشگری مرتبط است

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: 67 درصد اقتصاد استان قم در حوزه خدمات مرتبط با گردشگری قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یونس عالی‌پور ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ گردشگری که در هنرستان دخترانه کار و دانش سلامت برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش بازاریابی در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری افزود: استان قم از ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری برخوردار است که با بازاریابی می‌توان توریست بیشتری را جذب کرد.

وی معرفی مکان‌ها و هنرهای مختلف را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در استان ما بسیاری از ظرفیت‌های موجود مغفول مانده و در صورتی که توسط نیروهای آموزش دیده این مکان‌ها را معرفی شود می‌توانیم سیل گردشگران را به قم سرازیر کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به تدریس رشته گردشگری در هنرستان‌های کار و دانش اظهار کرد: کسانی که در هنرستان مشغول تحصیل هستند نسبت به دیگر دانش‌آموزان چند پله به اشتغال نزدیک‌تر هستند.

عالی‌پور تاکید کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مدرک بدون تخصص بی‌فایده است و فضا برای اشتغال و تحصیل شما باید فراهم باشد.

این مسئول با اشاره به گردش مالی یکی از بازارهای بزرگ کشور در یک دوره مالی ابراز کرد: از 500 میلیارد تومان گردش مالی این بازار 254 میلیارد تومان آن به محصولات چین، تایلند و... اختصاص داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: جای بسی تاسف است که بسیاری از محصولات حتی سجاده ما باید از کشورهایی مثل چین، نپال، ترکیه و تایلند وارد شود در حالی که می‌توانیم خودمان بازار تولید را در دست بگیریم.

عالی‌پور تاکید کرد: در کنار تحصیل باید بازار گردشگری را رونق داد و به صورت عملی وارد کار شد تا جلوی کپی‌برداری از کارهایمان گرفته شود و اقتصاد خانواده و کشور شکوفا شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com