کد خبر ۳۰۰۱۱ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

توجه به مساجد راهکار مناسبی برای خنثی‌سازی اثرات مخرب فضای مجازی است‌‌

آیت‌الله محسن فقیهی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و راه‌های مقابله با آن اظهار داشت: یکی از راه‌های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن توجه به مساجد است که باید تلاش کنیم ‌با برنامه‌ریزی‌های مناسب جوانان را به سوی مسجد جذب کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام افزود: انقلاب از مساجد شروع شد و مردم از این مکان مقدس حرکت ‌و شاه را نابود کردند و امروز هم مرکز انقلاب مساجد و حوزه‌های علمیه است.

آیت‌الله فقیهی با اشاره به آثار و برکات مساجد در جامعه عنوان کرد: دعای کمیل، دعای ندبه و دعای توسل که در مساجد قرائت می‌شود سبب حفظ مردم شده است، حرم امام رضا (ع) و مساجد و محافل قرآنی و دینی، زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند و تداوم انقلاب به وسیله مساجد است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش امام جماعت در جذب جوانان به‌سوی مساجد تصریح کرد: ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد وظیفه دارند ‌با اقدامات مؤثر خویش جوانان را بیش از پیش به‌سوی مساجد جذب کنند و هر مسجدی برنامه‌های فرهنگی مناسبی را برای جوانان تدارک ببیند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تشویق جوانان به سوی مساجد بیان کرد: با توجه به این که ماهواره و فضای مجازی به راحتی در دسترس جوانان پاک ما قرار دارد نیروهای انقلابی باید کمک کنند ‌اثراتی که ماهواره و اینترنت روی نسل جوان دارد خنثی شود‌.

منبع:تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com