کد خبر ۳۰۸۲۵ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۲
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی عنوان کرد؛

پیچیده شدن طومار حکومت آل‌سعود با وقوع فاجعه منا/مدیریت حج از عربستان گرفته شود

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن حادثه منا گفت: آل‌سعود با این اقدام جنایتکارانه که در حج امسال انجام داد، وسیله نابودی حکومت خویش را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسملین محمدرضا آشتیانی امشب در مراسم یادبود جانباختگان «فاجعه منا» که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: براساس آیه قرآن کسانی که با قصد هجرت به سوى خدا و حفظ دین از خانه بیرون آید و از دنیا برود و بمیرد درجه شهید به آنان اطلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه اجر کشته‌شدگان خانه خدا با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: فقط خدا می‌داند به افرادی که در حین به جا آوردن اعمال حج بودند و مظلومانه کشته شدند چه میزان اجر و پاداش دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجر کشته‌شدگان فاجعه منا کمتر از اجر شهید نیست، اضافه کرد: در حالی که همه مردم در صحنه قیامت متوقف هستند تا به اعمالشان رسیدگی شود، شهیدان با همان سلاحی که با آن به نبرد پرداختند وارد بهشت می‌شوند و فرشتگان به آنان خوش آمد می‌گویند.

وی با تأکید بر اینکه اگر انسان رنجی را در دنیا تحمل کند نزد خداوند پاداش دارد، بیان کرد: انجام اعمال حج دشوار است و کسانی که در این راه جان دادند بسیار مظلومانه کشته شدند.

آشتیانی با بیان اینکه حادثه تلخ منا ناشی از توطئه دشمن بود، عنوان کرد: این حادثه تلخ ناشی از بستن راه توسط سعودی ها بود که قلب جهان اسلام جریحه دار کرد.

وی با اشاره به آمار جان‌باختگان فاجعه منا گفت: در این حادثه 2 هزار نفر جان باختند و هزاران نفر زخمی شدند که از این شمار، 133 نفر از هموطنان ما کشته و 350 نفر مفقود شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان در یافتن مفقودین ما را یاری نمی‌کند، عنوان کرد: فرزندان یزید و معاویه نه تنها راه زائران خانه خدا را در انجام اعمال حج بستند، بلکه اجازه شناسایی مجروحان در بیمارستان‌های طائف و دیگر شهرهای عربستان را به ما نمی‌دهند.

آشتیانی با بیان اینکه هر جا بوی فتنه می‌آید پای عربستان سعودی در میان است، توضیح داد: آل‌سعود با این اقدام جنایتکارانه که در حج امسال انجام داد، وسیله نابودی حکومت خویش را فراهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه جهان اسلام باید به پا خیزد و خادمی حرمین را از آل سعود بگیرد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) سال‌ها پیش فرمودند که آل سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد ولی کسی آن زمان متوجه نشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هر انسان عاقلی متوجه می‌شود حوادثی مانند سقوط جرثقیل، سقوط پنکه سقفی، فاجعه منا، آتش سوزی چادر مصری‌ها از ناکارآمدی دولت میزبان است که حج امسال را به خون کشید.

وی اضافه کرد: اگر کسی نداند با بستن راه به روی زائران ممکن است چه فاجعه‌ای رخ بدهد لیاقت میزبانی از زائران حج را ندارد و باید جهان اسلام به پا خیزد و مدیریت حرمین شریفین را برعهده بگیرد.

آشتیانی ادامه داد: عربستان نه تنها فاجعه منا را به وجود آورد بلکه مسلمانان یمن را روز عید قربان به خاک و خون کشید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان با شنیدن واقعه‌ای که در منا رخ داد و زائران براثر تشنگی و گرما جان باختند، به یاد حادثه کربلا می‌افتد، خاطرنشان کرد: اباعبدالله و یارانش در صحرای کربلا با لب تشنه به شهادت رسیدند و به امام سجاد (ع) اجازه ندادند پدر و سایر بستگانش را دفن کند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com