کد خبر ۳۰۰۶۲ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۹
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛

شأن نماینده مجلس فقط عزل و نصب وزیر است

امیرآبادی اظهار داشت:بنده و حجت الاسلام آشتیانی در عزل و نصب‌های استان قم اصلاً دخالت نداریم، هرکسی را که انتصاب کنند انتظار ما فقط خدمت به مردم است. در مجلس شاهد این هستیم که بعضی نمایندگان در این موضوعات دخالت می‌کنند و خود را گرفتار می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از نماینده احمد امیر آبادی فراهانی در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص فعالیت های انتخاباتی تشکل های سیاسی در قم اظهار داشت:پیش‌بینی‌ها این است که اگر دکتر لاریجانی از قم کاندیدا شوند، همین سه نماینده موجود انتخاب خواهند شد. البته تا انتخابات زمان زیادی وجود دارد و هر اتفاقی ممکن است بیفتد.در قم گروهی وجود دارد به نام «دودوزه‌بازها» که نه اصلاح‌طلب هستند و نه اصولگرا. هنوز تکلیف این‌ها برای مردم مشخص نیست. به نظر من حتی بعضی از اصلاح‌طلب‌ها از این گروه بهتر هستند.

افرادی مثل آقای لاریجانی چون هم سیاستمدار هستند و هم در سطح ملی مطرح‌اند و رئیس قوه‌اند، برای قم یک ظرفیت محسوب می‌شوند. ولی مثل من و آقای آشتیانی نیستند که از الآن بگویند کاندیدا می‌شویم. هر سه نفر هم اصولگرا هستیم، البته شاید در سطح کشور و مسائل سیاسی اختلاف‌سلیقه وجود داشته باشد ولی در این ۴ سال در مسائل قم هیچ اختلاف‌نظری نداشتیم. علما و حوزه علمیه قم و مردم از این فضای صمیمی موجود بین نمایندگان استان بسیار راضی هستند.

من و آقای آشتیانی در عزل و نصب‌های استان قم اصلاً دخالت نداریم، هرکسی را که انتصاب کنند انتظار ما فقط خدمت به مردم است. در مجلس شاهد این هستیم که بعضی نمایندگان در این موضوعات دخالت می‌کنند و خود را گرفتار می‌کنند. اینکه سفارش شود که فلان کس را استاندار یا فرماندار بگذارید، باعث می‌شود جنبه نظارتی نمایندگان زیر سؤال برود. یکی از استانداران که به قم تشریف آورده بود گفت می‌خواهم فرماندار را عوض کنم، نظر شما چیست؟ گفتم: «اشتباه گرفتی، شأن نماینده مجلس فقط عزل و نصب وزیر است.» می‌گفت در استان قبلی که بودم، نمایندگان برای تغییر بخشدار هم به من فشار می‌آوردند. به فرماندار جدید هم که منصوب کرد گفتم مهم نیست که اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب، فقط دو چیز برای ما مهم است: حفظ ارزش‌های انقلاب و کار برای مردم. در این یک سال و نیم دولت یازدهم چون استاندار با معاون سیاسی‌اش اختلاف داشتند، استان قم ضرر کرد.

مشروح این مصاحبه را اینجا بخوانید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com