کد خبر ۳۰۰۷۴ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
آیت‌الله فقیهی مطرح کرد:

سه انتظار مهم از طلاب

عضو جامعه مدرسین از طلاب علوم دینی خواست که علاوه بر تعیین اهداف خود از تحصیل در حوزه، در مسیر علم آموزی و انتخاب استادان وارسته اهتمام داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله محسن فقیهی با اشاره به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در بیان عوامل بالارفتن اشتیاق به تحصیل در بین طلاب علوم دینی، به مسئله تعیین هدف اشاره کرد و گفت: اگر انسان هدف قوی در کاری که انجام می‌دهد داشته باشد، تلاش بیشتری می‌کند که به آن هدف مقدس برسد.

وی افزود: کسی که می‌خواهد وارد حوزه علمیه بشود در وهله نخست باید هدف از تحصیل در این مرکز دینی را مورد توجه قرار دهد. اگر هدف، مادی باشد بهتر است افراد در مسیرهای دیگری قدم بردارند یا در جای دیگری فعالیت کنند.

استاد حوزه علمیه قم داشتن استعداد و حافظه قوی را در موفقیت تحصیلی در حوزه علمیه کافی ندانست و با ذکر نمونه‌هایی اظهار کرد: افراد زیادی بودند که استعداد خوبی داشتند ولی چون تقوای کافی نداشتند موفق به ادامه تحصیل در حوزه نشدند.

به گفته آیت‌الله فقیهی اگر هدف طلاب، خدمت به اسلام و دین و جامعه اسلامی باشد، زودتر به اهداف و تعالی مورد نظر می‌رسند.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: دومین قدم طلاب علوم دینی پس از اخلاص در مسیر خدا، اهتمام و پشتکار زیاد برای فراگیری علوم حوزوی است.

وی از علم و عمل به عنوان دو بال مهم برای موفقیت طلاب نام برد و اظهار کرد: سومین نکته‌ای که طلاب علوم دینی باید رعایت کنند، انتخاب استاد خوب است که علاوه بر توانمندی علمی، از جنبه معنوی هم خودساخته باشد.

آیت‌الله فقیهی با اشاره به تاثیری که استادان در رفتار و کردار شاگردان می‌گذارند، تصریح کرد: اگر طلاب، شاگرد استادی باشند که اهل غیبت یا تهمت باشد و یا نگاه نامناسبی به برخی از امور سیاسی داشته باشند، این رفتار و نگاه در شاگردان تاثیر می‌گذارد و طلاب از نظر سیاسی و علمی افت می‌کنند.

این استاد حوزه گفت: از طلاب علوم دینی انتظار می‌رود پس از تعیین هدف خود از تحصیل در علوم دینی، تلاش مجاهدانه‌ای برای فراگیری علوم داشته باشند و در مسیر علم آموزی از استادان وارسته و عالم برخوردارند باشند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com