کد خبر ۳۰۵۲۲ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
آیت‌الله مقتدایی تاکید کرد

لزوم توجه طلاب نسبت به سطح زندگی خود و مردم

دبیر شورای عالی حوزه علمیه گفت: طلاب باید به سطح امکانات زندگی خود نسبت به مردم توجه داشته باشند زیرا مردم از علما انتظار ویژه‌ای دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی‌ العالمیه که در سالن همایش مجتمع عالی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه طلاب در دنیای مادی و معنوی جایگاه مشخصی دارند مطرح کرد: ائمه اطهار(ع) در روایات بسیاری به ویژگی‌های طالبان علم و اندیشه اشاره کرده و از آن‌ها به عنوان مجاهدان در راه خدا نام برده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید برای رسیدن به ویژگی‌های معنوی جایگاه خود تلاش کنند عنوان کرد: خداوند تبارک و تعالی برای افرادی که در راه رسیدن به علم و دانش مهاجرت کرده و سختی‌ها را تحمل می‌کنند ارزش بسیاری قائل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نقش طلاب و علما در ترویج آموزه‌های اسلامی به خوبی قابل مشاهده است ابراز کرد: قرآن کریم وعده‌های بزرگی به جانشینان انبیاء الهی داده است به همین علت رسیدن به این عنوان به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ارائه آموزه‌های دینی به اقشار مختلف جوامع اسلامی را نعمتی برای طلاب دانست و گفت: علما باید قدر این نعمت را بدانند و در انجام رسالت خود از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

آیت‌الله مقتدایی اخلاص را یکی از ویژگی‌های طلاب برشمرد و ادامه داد: افرادی که در راستای ترویج دین مبین اسلام گام بر می‌دارند باید نیت خود را برای خداوند تبارک و تعالی خالص کنند تا بتوانند به پاداش دنیا و آخرت برسند.

وی به شیوه زندگی بزرگان دین مبین اسلام در طول تاریخ اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته سطح زندگی علما نسبت به آحاد مردم پایین‌تر بوده است و اکنون طلاب باید به سطح امکانات زندگی خود نسبت به مردم توجه داشته باشند زیرا با وجود انتظاری که مردم از علما دارند اگر سطح زندگی علما از آحاد مردم بالاتر باشد نگاه مردم نسبت به آن‌ها تغییر می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعد از اینکه طلاب تحصیلات خود را در جامعه‌المصطفی به پایان برسانند و با لباس عالم دینی در کشورهای خود حضور یابند مردم نسبت به رفتار و گفتار آن‌ها توجه بسیاری خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه رفتار نیک طلاب به هم‌نشینان آن‌ها انتقال پیدا می‌کند ابراز کرد: اگر علما و طلاب در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی حضور موثر و پرشوری داشته باشند تمدن اسلامی به خوبی تحقق پیدا می‌کند اما در نقطه مقابل اگر این حضور کم‌رنگ باشد مردم نیز در رفتار و گفتار نمی‌توانند به جایگاه مناسبی برسند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دستاوردهای مجموعه آموزشی جامعة‌ المصطفی‌ العالمیه یاد کرد و گفت: ریاست این مجموعه به عالم توانمندی سپرده شده است و اکنون به برکت جامعه‌المصطفی مراکز آموزشی بسیاری در نقاط مختلف جهان برای ارائه آموزه‌های اسلامی در تلاش هستند.

وی تاکید کرد: اگر طلاب به جدیت در تحصیل توجه داشته باشند می‌توانند عالم عاملی بشوند که در جوامع خود جایگاه مشخصی برای ترویج آموزه‌های دینی داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com