کد خبر ۳۰۵۰۰ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
با هدف بررسی مشکلات و مسائل کاروان‌های راهیان جمکران

همایش کاروان‌های مسجد مقدس جمکران برگزار شد

همایش کاروان‌های مسجد مقدس جمکران با هدف بررسی مشکلات و مسائل کاروان‌های راهیان جمکران به همت مدیریت تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، همایش مدیران کاروان‌های مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از معاونین و مدیران مسجد، مسئولین استانی و مدیران کاروان‌های ایرانی و غیر ایرانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی در این مراسم با اشاره به اینکه مدیران کاروان‌های مسجد مقدس جمکران، دلالان محبت برای حضرت ولی عصر(عج) هستند، اظهار کرد: این افراد به اندازه مزد کسانی که به این مسجد می‌آیند، پاداش دریافت می‌کنند.

این استاد حوزه بیان کرد: مهمترین عامل برای واکسینه و بیمه شدن انسان از مجموعه خطرات و انحرافات، اتصال به حضرت ولی الله الاعظم(عج) است و جمکران همه ما را در مقابل این بدی‌ها و هجوم شیاطین واکسینه می‌کند و باید به این مسئله باور داشته باشیم.

وی گفت: اگر خداوند پرده‌ها را کنار بزند متوجه می‌شویم که این جمکران چه جایگاهی دارد و چه بزرگانی در این مسجد به پرواز درآمدند و به محضر حضرت رسیدند.

گنجی خاطرنشان کرد: ارتباط با حضرت در قالب حضور در مسجد مقدس جمکران و امام شناسی است که ما را واکسینه می‌کند؛ اگر این ارتباط را حفظ کنیم حضرت نیز ما را مصون می‌دارد.

وی گفت: همه کسانی که در این مسیر دلالی محبت مردم و امام زمان(عج) را انجام می‌دهند، باید دعا کنند که حضرت نیز به آنها نگاه کنند.

حجت‌الاسلام نصیری مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این همایش از برگزاری اردوهای راهیان جمکران برای اقشار مختلف مردم ایران اسلامی با هماهنگی و همکاری ارگان‌های مختلف خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب و شناسایی کاروان‌ها، تا کنون 500 کاروان شناسایی و طبقه بندی موضوعی شدند و برای آنها شناسنامه نیز طراحی شده است بیان کرد: این ارتباط برای ایجاد یک فرایند سیستمی و دوسویه بین خادمان مسجد و مدیران کاروان‌ها است.

نصیری تعامل با مسئولان مرتبط با کاروان‌ها را در مسیر رفع مشکلات آنها نظیر پارکینگ، عبور و مرور، اسکان، غذا و همچنین خدمت رسانی به کاروان‌ها در دو قالب رفاهی و فرهنگی عنوان کرد.

وی اظهارکرد: در بخش فرهنگی نیز باید تعامل خوبی در زمینه اطلاع رسانی به زائران داشته باشیم؛ به همین خاطر می‌توان مسابقات فرهنگی در طول مسیر انجام و هدایایی به زائران اختصاص داد؛ مسئله دیگر حضور روحانیون کاروان در مسیرهای زیارتی است که می توان این کار را نیز از طریق بانیان خیر انجام داد.

مدیر تبلیغ و ارتباطات مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از فعالیت‌های این بخش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، ویژه گروه‌های تخصصی و خاص در مسجد است؛ به همین خاطر باید این رویکرد از سوی همین کاروان‌ها، به مسجد و خادمان مسجد فرهنگی مسجد منعکس شود.

در ادامه این مراسم، جلسه پرسش و پاسخ با حضور سرهنگ جمشیدی‌راد رئیس پلیس راه استان قم برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com