کد خبر ۳۰۱۱۷ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مطرح کرد

کیفی‌سازی تبلیغ به جای افزایش کمی اعزام مبلغ

مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: افزایش کیفی امر تبلیغ در اعزام مبلغان پیگیری شده و از اعزام کمی مبلغان جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام یحیی کمال با اشاره به سیاست تبلیغی اظهار کرد: کیفی‌سازی تبلیغ به جای افزایش کمی اعزام مبلغ در اداره‌کل امور تبلیغی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از گروه‌های تبلیغی در قالب گروه‌های دارای هدف، ایده و برنامه از جمله فعالیت‌ها است و از طرفی دیگر از نخبگان تبلیغی استفاده می‌شود که از مبلغان دارای تخصص محسوب شده و دارای سطح بالای تبلیغی هستند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ساماندهی مبلغان در یکی از رشته‌های مشخص گفت: این کار شروع شده و مبلغانی که دارای رشته‌های تخصصی بودند را ساماندهی کردیم و بنا است در اداره نخبگان به عنوان مبلغان متخصص زمینه‌های تبلیغ را برای آنها فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم مبلغان را به صورت مدیریت شده و هدفمند اعزام کنیم. بحث تبلیغ تخصصی، بخشی از اعزام است و بخشی دیگر شناسایی زمینه‌های تبلیغ یک مبلغ متخصص است که این کار به اداره نخبگان واگذار شده است.

کمال با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به مبلغان گفت: بخشی از مبلغان که دارای تحصیلات و تخصص هستند، در همان رشته فعالیت می‌کنند و بخشی دیگر از مبلغان که رشته‌های تخصصی ندارند، در مرکز علمی کاربردی زیرپوشش آموزش‌های تخصصی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت کودک و نوجوان رشته تخصصی دیگر است که مبلغان پس از دریافت آموزش‌های لازم به عنوان متخصص در رشته کودک و نوجوان به مراکز آموزشی، مدارس و حوزه‌های دیگر وارد می‌شوند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تبلیغ اثرگذار و دارای کیفیت نیازمند تقسیم‌بندی مبلغان است گفت: بخشی از مبلغان عمومی هستند و بخشی دیگر از مبلغان در قالب مبلغان متخصص و گروه‌های تخصصی هستند. تاکنون بیش از 10 گروه تخصصی را از بین 350 گروه ساماندهی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 500 پرونده وجود دارد که باید در کمیته بررسی شود و اکنون 150 یا 200 مبلغ در رشته تخصصی خود ساماندهی شده‌اند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com