کد خبر ۳۰۱۶۵ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
مشاور فرمانده کل سپاه:

57 هزار مسجد کشور در حد جمهوری اسلامی ایران نیست

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه 57 هزار مسجد کشور در حد جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: 40 درصد از مساجد ما روحانی ندارند و بعضی از مساجد فقط در ماه‌های محرم، صفر و رمضان دائر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار سید ضیاء‌الدین حزنی در مراسم افتتاحیه مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) روستای علی آباد نیزار قم که توسط گروه‌های جهادی بسیجیان قمی طی سخنانی ضمن تقدیر از خیرین مسجد ساز در سراسرکشور اظهار کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران، دو مشکل عمده وجود دارد، یکی کمبود مسجد و دیگری کمبود روحانی است.

وی با بیان اینکه قبلا نمی‌دانستیم کمبود این دو موضوع چقدر به ضرر ما تمام می‌شود، ابراز کرد: قبل از انقلاب با همین مساجد و روحانیون توانستیم شاه را شکست دهیم و در هشت سال دفاع مقدس با افراد همین مساجد توانستیم صدام و حامیان صدام را شکست دهیم.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بیشتر مساجدی که در سطح کشور وجود دارد، خیرین و مردم قبل از انقلاب ساخته‌اند افزود: بعد از انقلاب مسجد کم ساخته شد و در مجموع در کشور عزیز ایران 70 هزار مسجد داریم که 60 هزار مسجد متعلق به شیعیان و 10 هزار مسجد متعلق به اهل سنت است.

وی با بیان اینکه از این 60 هزار مسجدی که داریم فقط 3 هزار مسجد مورد تائید نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این 3 هزارمسجد، مساجدی هستند که در آنها نماز جماعت صبح برگزار می شود و نماز‌های جماعت دیگر با 90 درصد جمعیت منطقه برگزار می‌شود.

حزنی با اعلام اینکه 57 هزار مسجد کشور در حد جمهوری اسلامی ایران نیست، بیان کرد: 40 درصد از مساجد ما روحانی ندارند و بعضی از مساجد فقط در ماه‌های محرم، صفر و رمضان دائر هستند.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء و قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریت دارد با کمک همه سپاه‌های استانی کمبود مساجد در سراسر کشور را جبران کند، بیان کرد: انسان‌های با تقوا و با ایمان در مسجد تربیت می‌شوند.

حزنی در پایان با بیان اینکه تا کنون 64 پروژه در قم انجام شده است، تصریح کرد: استان قم در بحث مساجد خیلی غریب است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com