کد خبر ۳۰۲۰۱ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳

فرزند یک مرجع تقلید پزشک برتر سال 1394 شد

دکتر محمد تقی موحدی( فاضل لنکرانی) فرزند مرحوم آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی از مراجع فقید تقلید به عنوان پزشک برتر سال جاری انتخاب و در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی درقم از وی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، وی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران دراین زمینه گفت: بیش از 15 سال به عنوان پزشک عمومی در تامین اجتماعی و مدیریت درمان قم مشغول خدمت رسانی به مردم هستم و دانشگاه علوم پزشکی هر سال در روزپزشک بر اساس برخی شاخص ها پزشک نمونه استان را انتخاب می کند، بنده نیز در سال جاری انتخاب شدم.
وی ادامه داد: بنده بر اساس برخی شاخص ها که مهمترین آن 'تکریم بیماران' است، انتخاب شدم.
موحدی (فاضل لنکرانی) با اشاره به سوابق اجرایی خود نیز اظهار داشت: یکسال مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم و چهار سال نیز به عنوان رییس کلینیک درمانی 22 بهمن واقع در بلوار امین خدمت کردم.
وی گفت: در سال 81 در یکی دانشگاه های معتبر لندن نیز پذیرش شدم ولی به دلیل کسالت مرحوم والد نتوانستم حضور پیدا کنم و اکنون پشیمان هم نیستم.
موحدی با اشاره به صفات اخلاقی و ویژگی های آیت الله فاضل لنکرانی گفت: نظارت بر مسائل دینی، علمی، اخلاقی، تربیتی و پرورشی فرزندان و تاکید بر حضور در کلاس های قرآن بویژه در ماه مبارک رمضان از خصوصیات بارز آیت الله فاضل لنکرانی بود.
وی خاطرنشان کرد: پدرم بسیار تاکید داشتند که درس طلبگی بخوانم ولی در رشته پزشکی قبول شدم و به دلیل مشغل های کاری و گرفتاری های مسائل پزشکی، فرصتی برای ادامه دروس حوزه پیدا نکردم.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر کارهای پزشکی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی را بنده انجام می دادم و این باعث شده که حضور در لندن را کنسل کنم و امروز هم هیچ حسرتی نمی خورم چون بودن در کنار والد را ترجیح می دادم .
وی اظهار داشت: یکسال مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم و چهار سال نیز رییس کلینیک 22 بهمن واقع در بلوار امین بودم، پدرم ما را از مسوولیت نهی کرده بود ولی به پدرم توضیح دادم که چون از این مراکز روحانیت استفاده می کنند رفته بودم که شان روحانیت رعایت شود و بتوانم خدمت کنم.
وی گفت: مراسم زیارت عاشورا را اولین بار در کلینیک های تامین اجتماعی بنا کردم و وقتی خدمت والد محترم رسیدم و این گزارش را دادم، ایشان خطاب به من گفت: اگردر زمان زیارت عاشورا یک دقیقه از خدمت رسانی به مردم کم شود این زیارت فایده ندارد.
موحدی لنکرانی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: این طرح خدمت بزرگی به مردم خصوصا اقشار ضعیف کرده و هزینه های درمان را بسیار کاهش داده است.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com