کد خبر ۳۰۲۰۶ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶
دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نجبا با صدور اطاعیه‌ای مطرح کرد

تکذیب حضور نیروهای داعش در سامرا

در پی انتشار اخباری مبنی بر حضور نیروهای داعش در شهر سامرا در برخی از رسانه‌ها، دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نجبا با صدور اطلاعیه‌ای در این خصوص توضیحاتی را ارائه و هرگونه حضور نیروهای داعش در این شهر را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نجبا، در اطلاعیه صادر شده آمده است: نظر به پخش برخی از اخبار کذب و دروغ مبنی بر تحت محاصره بودن حرمین عسکریین، حرکت نجبا که پررنگ‌ترین حضور را در ماه‌های اخیر در استان سامرا داشته است چند نکته را متذکر می‌شود.

1- استان سامرا از طرف جنوب یعنی شهرهای سید غریب، بلد و اسحاقی بیشتر از چند ماه است که به شکل کامل از وجود دشمنان آل‌الله پاکسازی شده است که در کنفرانس اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جابر رجبی معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نجبا این مسئله به صورت تفصیل بیان شد.

2- منطقه حویش طی چهار ماه جنگ متداول در ماه پیش پاکسازی کامل شد و برای تثبیت آن منطقه نیز به گردان‌های سرایا السلام که نیروهای تثبیتی هستند تحویل شد. نکته قابل ذکر این است که حتی گروه‌های تکفیری نمی‌توانند حرمین عسکریین را با خمپاره مورد اصابت قرار دهند و این گونه اخبار و نشر آن کمک به بازی رسانه‌ای داعش و بازیگردانان آن است زیرا می‌خواهند با این بازی رسانه‌ای پوششی برای شکست‌های خود در مناطق مختلف عراق قرار دهند. آنها می‌خواهند از این طریق به اسارت درآمدن بیش از 20 فرمانده داعشی در منطقه بیجی که ده‌ها کیلومتر از سامرا دورتر است و به دست آمدن سه مخزن سلاح کامل و عملیات‌هایی از این دست را مورد تاثیر قرار دهند.

3- این مسئله که تکفیری‌های داعش آرزو و هدف رسیدن به حرمین عسکریین را دارند بر کسی پوشیده نیست و در روزهای اخیر به طرق مختلف سعی در ارسال ماشین‌های بمب‌گذاری شده به سمت سامرا را داشته‌اند اما باید گفت که لایه‌های دفاعی در سامرا به صورت محسوس و نامحسوس اعم از شناسایی و عملیاتی در ده‌ها و بلکه صدها کیلومتر دورتر حرکات دشمن را رصد می‌کند و تورهای اطلاعاتی را نیز برای آنان می‌گستراند بنا بر این بار دیگر بر این نکته اذعان می‌کنیم که سامرا در امنیت کامل است و ما حضور هر زائری را اعم از انفرادی و جمعی تضمین خواهیم کرد.

4- سران صهیونیستی و سعودی داعش باید خواب حمله مجدد به سامرا و حرمین عسکریین را به گور ببرند چرا که نه تنها شیعیان بلکه همه آزادگان عالم دفاع از مراقد مشرفه شهر سامرا را وظیفه خود می‌دانند و دفاع از حرمین عسکریین را از صدها کیلومتر دورتر آغاز کرده‌اند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در پایان از عموم مردم و شیعیان تقاضا می‌شود که فریب چنین اخبار کذبی که با هدف ضربه زدن به روحیه نیروهای مقاومت در منطقه و تاثیرگذاری بر افکار عمومی منتشر می‌شود را نخورده و اخبار را از منابع رسمی خبری دریافت کنند.

در پایان این اطلاعیه‌ آمده است: همچنین دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نجبا این آمادگی را دارد که در خصوص پوشش اخبار دقیق سامرا همکاری لازم را با شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها داشته باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com