کد خبر ۳۰۲۱۵ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
آیت‌الله مقتدایی مطرح کرد

ارائه احکام کسب و کار به تجار

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ارائه احکام کسب و کار ویژه تجار، گفت: برای هر یک از اصناف کلاس‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در نشست مشترک روسای اتحادیه‌های قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم برگزار شد، با اشاره به پیشنهاد کسبه بازار مبنی بر ارتباط میان روحانیون با تجار، اظهار کرد: این پیشنهاد مورد استقبال حوزه‌ علمیه قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر طرحی در خصوص اجرای کلاس‌ احکام کسب و کار ویژه کسبه بازار در مدارس علمیه نزدیک بازار قرار است برگزار شود که بر این اساس تجار با احکام فقهی تجارت نیز آشنا خواهند شد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به استقبال تجار از این کلاس‌ها، گفت: آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز از این طرح ابراز خشنودی کرده‌اند و معتقدند در گذشته نیز این طرح اجرا می‌شده اما پس از مدتی با غفلت رو به رو شده است.

آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) از ورود مال حرام به زندگی امت اسلامی بسیار هراس داشتند و نگران این بودند که مردم گرفتار مال حرام شوند.

وی با اشاره به اینکه تجار باید احکام کسب و کار را فرا بگیرند، گفت: برای رسمی بودن کلاس‌ها، استادی تعیین شده تا احکام کسب و کار را در نزدیکترین مدرسه علمیه به بازار برای تجار برگزار کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: برای هر یک از اصناف احکام کسب و کار خاصی در نظر گرفته شده که به تجار آموزش داده می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com