کد خبر ۳۰۲۱۲ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
آیت‌الله مقتدایی خبر داد

آغاز کلاس‌های کسب و کار ویژه تجار استان تهران و قم

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از آغاز کلاس‌های احکام کسب و کار ویژه تجار در مدارس علمیه استان تهران و قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جذب کمک‌های مردمی در راستای توسعه حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: مردم خیر در راستای بهسازی و ساخت حوزه‌های علمیه تاکنون کمک‌های شایان توجهی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تجار خود را پیاده نظام‌های روحانیت می‌دانند افزود: تجار بازار تهران که علاقمند به حوزه‌های علمیه بوده و در تلاش هستند احکام و نظام کسب و کار حلال را بدانند، پیشنهادی را در خصوص ارتباط تنگاتنگ بین روحانیت و تجار را ارائه کرده‌اند که این پیشنهاد مورد استقبال حوزه‌های علمیه قرار گرفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مردم از گذشته به حوزه‌های علمیه کمک می‌کردند گفت: بازاریان در زمان انقلاب به کمک امام خمینی (ره) آمدند و به نوعی حامیان انقلاب و روحانیت به شمار می‌آیند و در این مسیر برخی بازاریان شکنجه شدند و برخی نیز به شهادت رسیدند.

آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: امروز تجار نیاز به یادگیری و آگاهی از احکام کسب و کار دارند تا مال حرام وارد زندگیشان نشود، در برخی مواقع عدم آگاهی از این احکام سبب درآمدهای حرام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به احکام کسب و کار گفت: همانگونه که احکام مربوط به نماز و روزه را فرا می‌گیریم باید به احکام دینی کسب و کار نیز توجه داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم خاطرنشان کرد: مدارس علمیه‌ای که نزدیک به بازار هستند برای آموزش احکام کسب و کار انتخاب شده‌اند و برای این آموزش‌ها استادی انتخاب شده است که هفته‌ای یک روز، احکام کسب و کار را به کسبه بازار آموزش می‌دهد.

آیت‌الله مقتدایی بیان کرد: اگر کلاس‌های احکام کسب و کار تشکیل شود باید شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها نیز مشخص شوند تا کلاس‌ها به صورت رسمی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از آموزش احکام کسب و کار به کسبه ابراز خوشحالی کرده‌اند، گفت: بنا به نظر ایشان، پیش از این نیز فردی معتمد در بازار، احکام کسب و کار را به دیگر بازاریان آموزش می‌داد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: در استان تهران در پنج مدرسه علمیه آموزش‌های کسب و کار با حضور 120 نفر فعالیت خود را آغاز کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com