کد خبر ۳۰۲۴۸ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
طی یک هفته

حوادث جاده‌ای قم 597 مجروح و 6 کشته بر جای گذاشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: حوادث جاده‌ای قم در طول یک هفته گذشته 597 مجروح و 6 کشته بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا حسنی با اشاره به عملکرد اورژانس قم طی یک هفته گفت: از 10 تا 17 شهریور ماه 8 هزار و 639 تماس در اورژانس قم به ثبت رسید.

وی افزود: از 8 هزار و 639 تماس برقرار شده با اورژانس هزار و 349 مورد آن منجر به انجام ماموریت شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص کیفیت ماموریت‌ها اظهار کرد: هزار و 129 مورد از ماموریت‌ها مربوط به حوادث شهری و 229 مورد نیز مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

حسنی با اعلام اینکه 447 مورد از ماموریت‌ها به سوانح رانندگی اختصاص داشته است، بیان کرد: 396 مورد از ماموریت‌ها شهری و 81 مورد دیگر جاده‌ای بوده است.

وی با اشاره به آمار مجروحان این حوادث ابراز کرد: در این حوادث 597 نفر مجروح شدند و 6 نفر نیز متاسفانه جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: 168 نفر از مجروحان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شده و 426 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حسنی به آمار ماموریت‌های موتورسیکلت‌سواران اشاره کرد و گفت: 316 ماموریت از مجموع ماموریت‌های انجام شده مربوط به موتورسیکلت‌سواران بوده است.

وی اعلام کرد: این حوادث 371 مجروح در پی داشت که 121 نفر به صورت سرپایی درمان و 248 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اضافه کرد: از مجموع کشته‌شدگان حوادث ترافیکی دو کشته به سوانح موتورسیکلت سواران اختصاص داشته است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی حوادث این مدت، واژگونی وانت را از جمله حوادث این مدت برشمرد و بیان کرد: این حادثه در جاده سلفچگان به قم روی داد که 6 مجروح بر جای گذاشت.

وی اضافه کرد: در حادثه برخورد پژو 405 با خودروی لیفان نیز پنج نفر مجروح شدند و متاسفانه آقایی حدودا 22 ساله جان خود را از دست داد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم برخورد موتور با گاردریل در خیابان 72 تن به شهر قائم را از دیگر حوادث این مدت برشمرد و ابراز کرد: در این حادثه متاسفانه آقایی حدودا 25 ساله جان خود را از دست داد.

حسنی از برخورد مینی‌بوس با موتورسیکلت به عنوان دیگر حادثه این مدت یاد کرد و گفت: این حادثه در قلعه کامکار روی داد که راکب موتورسیکلت جان خود را از دست داد.

وی به واژگونی تیبا در جاده قدیم ساوه اشاره کرد و افزود: در این حادثه دو نفر مجروح و متاسفانه خانمی 18 ساله جان خود را از دست داد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com