کد خبر ۳۰۲۷۴ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
مشاور معاون رئیس جمهور:

اتاق‌های تعاون اختلافات را کنار بگذارند

مشاور معاون رئیس جمهور گفت: اتاق‌های تعاون باید با کنار گذاشتن اختلافات نسبت به احقاق حقوق تعاونی‌ها اقدام کرده و بر اساس قانون برنامه ششم، اتاق تعاون باید پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، سید کاظم دلخوش عصر امروز در جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر که به مناسبت روز تعاون در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی برگزار شد با اشاره به تصویب قانون تعاونی‌ها، اظهار کرد: این قانون براساس منویات رهبر معظم انقلاب تصویب شده و امروز به عنوان کسی که سال‌ها در این عرصه کار کرده است، می‌توانم بگویم که تعاونی‌ها در اجرای قانون به موفقیت 95 درصدی رسیده‌اند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در بخش تعاون وجود دارد، گفت: به دلیل ضعف مدیریت در کشور برخی مشکلات از گذشته وجود دارد که به همین دلیل، بخش تعاون را نمی‌توانند قبول کنند، ولی در قم چنین مسئله‌ای وجود ندارد و ما باید از توجه و اهتمامی که به این بخش وجود دارد، به عنوان یک ظرفیت و فرصت بهره ببریم.

مشاور معاون رئیس جمهور با اشاره به قوانین مطلوبی که در زمینه اقدامات تعاونی‌ها وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه قوانین دارای اهمیت فراوانی است، باید این قوانین را به صورت دقیق و جدی مورد مطالعه قرار داد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از قوانین نوشته شده در زمینه تعاونی‌ها بدون کاربرد نیست،‌ عنوان کرد: با توجه به کاربردی بودن قوانین در این عرصه باید از آنها به صورت مطلوب بهره ببریم.

مشاور معاون رئیس جمهور افزود: اتاق‌های تعاون باید با کنار گذاشتن اختلافات نسبت به احقاق حقوق تعاونی‌ها اقدام کنند و بر اساس قانون برنامه ششم، اتاق تعاون باید پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه کنند.

دلخوش بیان کرد: در صورتی که اتاق‌های تعاون پیشنهادات خود را بر اساس قانون برنامه ششم ارائه کنند، کار گروه ویژه در استان‌ها تشکیل و حق تعاونی‌ها ارائه شده و جایگاه آنها در نظر گرفته خواهد شد.

مشاور معاون رئیس جمهور به وضعیت کشور پس از برداشته شدن تحریم‌ها گفت: تاجران کشورهای خارجی پس از برداشته شدن تحریم‌ها به ایران رفت و آمد می‌کنند که باید از این فرصت برای صادرات مطلوب استفاده کنیم و تنها به واردات فکر نکنیم.

وی با اشاره به موضوع واردات در کشور عنوان کرد: واردات باید مدیریت شود و بخش تعاون می‌تواند در این عرصه بسیار فعالانه عمل کند تا بتوانیم صادرات مناسب و واردات مطلوب داشته باشیم.

*تعاونی‌های برتر تقدیر شدند

در بخش پایانی این مراسم با حضور آیت‌الله اعرافی امام جمعه قم از تعاونی مصرف طلاب و کارکنان جامعه‌المصطفی العالمیه، تعاونی تولیدکنندگان صنایع پلاستیک قم، تعاونی مصرف فرهنگیان استان قم، تعاونی نانو بتن امین و تعاونی مسکن کارکنان تامین اجتماعی استان قم به عنوان تعاونی‌های برتر استان قم تجلیل شد.

در بخش انشانویسی با موضوع تعاون نیز از مریم سلیمانیان، زهرا میرزایی، آتنا خلجی‌نیا، فاطمه عبدالوهابی، مجتبی خامه‌یار و لیلا شهریاری قدردانی شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com