کد خبر ۳۰۲۹۵ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خبر داد:

اجرای طرح میثاق طلبگی

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اجرای طرح میثاق طلبگی در همه حوزه‌های علمیه گفت: داوطلبانی که توانمندی لازم را برای مسیر طلبگی نداشته باشند راهنمایی می‌شوند که مسیر دیگری را انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسین‌خانی اظهار کرد: طرح میثاق طلبگی با هدف آشناکردن داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه راه اندازی شده و چهارمین سال خودش را پشت سر می‌گذارد.

وی گفت: همه داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه بعد از طی مراحل مقدماتی آزمون و مصاحبه، در این طرح حاضر می‌شوند و نسبت به فضای طلبگی و چشم انداز حوزه‌های علمیه از بینش مناسبی برخورار می‌شوند تا مسیر طلبگی را با شناخت و معرفت قبلی انتخاب کنند.

معاون تهذیب حوزه‌شوند و افرادهای علمیه کشور افزود: در عین حال دست اندرکاران حوزه با ویژگی‌های این افراد آشنا می‌شوند و در صورتی که توانمندی لازم را نداشته باشند برای انتخاب مسیر دیگری راهنمایی می شوند.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با بیان اینکه این دوره برای همه طلبه‌های جدید حوزه فقط یک بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراکز مدیریت هر استان طبق شرایطی که دارد این دوره آموزشی را دیر یا زود برگزار می‌کند.

به گفته وی تاکنون مراکز مدیریت بسیاری از استان‌ها این دوره را به صورت متمرکز یا در مدارس علمیه اجرا کرده و مابقی استان‌ها تا پایان شهریور نسبت به برگزاری این دوره اقدام می‌کنند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com