کد خبر ۳۰۳۶۶ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
آیت‌الله علیرضا اعرافی :

نظارت شورای نگهبان با همان شکل استصوابی اهمیت دارد/بی توجهی به حق الناس ملت را گرفتار فتنه می کند

امام جمعه قم با بیان این که ملت ایران با هوشیاری انتخابات پرشوری را برگزار خواهند کرد، گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان از اهمیت خاصی برخوردار است؛ همه جناح ها باید به اصول انتخابات و حق الناس توجه کنند که اگراین چنین نشود ملت گرفتار فتنه هایی همچون سال 88 خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم کریمه اهل‌بیت (س) بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از 12میلیون دانش‌آموز ، بیش از 5 میلیون دانشجو و طلبه در کلاس‌های درس و دانش‌اندوزی حضور پیدا می‌کنند، اظهار داشت: در همین راستا یکی از نکات مهمی که باید موردتوجه سیستم آموزش‌وپرورش باشد توجه به اسناد مهم مربوط به آموزش‌وپرورش است که این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و از همین رو باید این سند را به‌عنوان متن راهنما موردتوجه قرار دهند.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه رشد علمی و نوآوری و ابتکار باید در نظام آموزشی در اولویت گیرد، افزود: رشد علمی باید بیش از این باشد گام‌های بلندی تاکنون برداشتیم اما کافی نیست پایه این رشد در آموزش‌وپرورش است.

رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر اینکه اخلاق و تربیت باید مدار آموزش‌وپرورش باشد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمند تلاش بیشتر است دولت در برنامه ششم باید گام‌های بلندتری درباره آموزش‌وپرورش بردارد، مجلس و دولت هم در این زمینه وظیفه مؤکد دارند.

وی بابیان اینکه مردم باید در توسعه و تعالی سیستم آموزش‌وپرورش همکاری کنند، گفت: در ایران بسیاری از مدارس دو نوبت است که این موضوع باید موردتوجه باشد همچنین مهم‌ترین مسئله اداری نظام باید آموزش‌وپرورش باشد.

به گفته آیت‌الله اعرافی فرزندان نظام زیربنای آینده کشور هستند، دولت به‌تنهایی نمی‌تواند آموزش‌وپرورش را اداره کند بلکه مردم هم باید در این مسئله ورود کنند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: تربیت‌معلم و منابع انسانی نیز مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در این راستا دانشگاه فرهنگیان باید سامان پذیرد و مشکلات منابع انسانی آموزش‌وپرورش رفع شود.

رئیس جامعه المصطفی بابیان اینکه عدالت آموزشی مسئله‌ای است که باید در آموزش‌وپرورش موردتوجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هیچ دانش‌آموزی نباید به خاطر فقر و تنگدستی از تحصیل محروم بماند و همه باید در این زمینه ورود کنند، در استان قم در مناطقی مثل نیروگاه باید مسئولان توجه ویژه داشته باشند.

وی به مسئله نفوذ استکبار در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به بهانه توافق اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل مهمی که رهبر معظم انقلاب دائم به آن توجه می‌کنند خطر نفوذ استکبار در جامعه است که جامعه اسلامی و انقلابی ایران  جامعه‌ای هوشمند و اهل گفتگو است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به مخاطراتی کنونی که جهان اسلام را تهدید می‌کند، بیان کرد: تفرقه و فروپاشی به بهانه‌های قومی و مذهبی یکی از مهم‌ترین مخاطراتی است که بلای جهان اسلام است و ما در قم، حوزه‌های علمیه و ایران منادی که وحدت اسلام است باید هوشیار باشیم.

امام‌جمعه قم خطر دیگر را نفوذ نرم و تصرف افکار و فروپاشی معنوی امت اسلام عنوان کرد و گفت: دشمنان بدانند مردم ما از آگاهی و رهبری برخوردارند که اجاره نمی‌دهند بنیان‌های انقلابی، فکری و اعتقادی ملت فرو بریزد و در برابر توطئه‌های غربی و مستکبران خواهند ایستاد.

وی همچنین به ادعاها و گفته‌های سران رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: یاوه‌گویی‌های دولت‌های غصبی  همچون اسرائیل جایگاهی ندارد، اسرائیل زائده ناچیز و ناقابلی است که ارزش اعتنا هم ندارد.

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: اسرائیل بداند در چنگال مقاومت و فریادگران انقلاب است و نمی‌تواند در برابر انقلاب و مقاومت و موج توفنده انقلاب بایستند.

امام‌جمعه قم به انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: ملت ایران در همه صحنه‌ها هوشیار است و انتخابات پیش رو را همچون انتخابات گذشته مقتدرانه رقم خواهند زد.

وی با تأکید بر اینکه آرای مردم حق‌الناس است، تصریح کرد: این انتخابات آزادی است همچون انتخابات سال‌های گذشته که جناح‌ها و گروهای مختلف آمدند.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه در این انتخابات سالم حق مردم و مجریان مهم است به اهمیت نظارت استصوابی شورای نگهبان تأکید کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com