کد خبر ۳۰۳۸۳ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر المومنین (ع) مطرح کرد

تالیف سیره اهل بیت (ع) برای الگوگیری اقشار مختلف جامعه

مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر المومنین (ع) گفت: سیره‌نویسی اهل بیت (ع) در این موسسه پیگیری می‌شود و پیرامون زندگی اهل بیت (ع) در این بخش تحقیق و پژوهش صورت می‌گیرد تا به عنوان الگو در زندگی افراد به کار برده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمدمهدی دشتی با بیان اینکه تاکنون هفت جلد کتاب به عنوان نهج الحیات چاپ شده است، اظهار کرد: روایات اهل بیت (ع) در آن دسته‌بندی شده و سپس فهرست موضوعی برای آن تعیین می‌شود تا هر مخاطب بتواند به هر موضوعی در سخنان اهل بیت (ع) دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب ترجمه بسیار روانی دارد و برای اقشار جامعه قابل فهم است، روایات اهل بیت (ع) در این مجموعه جمع‌آوری شده تا در قالب امروزی و موضوعی در اختیار جامعه قرار گیرد که این کار در انتقال معارف اهل بیت (ع) به جامعه و کاربردی کردن آن نقش بسیار زیادی دارد.

مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیر المومنین (ع) با اشاره به سیره‌نویسی به عنوان محور دیگر فعالیت‌ها گفت: روش زندگی اهل بیت (ع) در این بخش به رشته تحریر درآورده می‌شود که از این مجموعه آثاری با عنوان الگوهای رفتاری امام علی (ع) چاپ شده که شامل رفتار حضرت در مقاطع مختلف زندگی است.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال امام علی (ع) و تفریحات سالم، امام علی(ع) و مسائل علمی، امام علی(ع) و امور نظامی و امام علی (ع) و اخلاق اسلامی از موضوعات این بخش است.

دشتی یادآور شد:‌ تحلیل مبارزات سیاسی زندگانی اهل بیت (ع) از مجموعه‌های دیگر چاپ شده است که به اقدامات اهل بیت(ع) در زندگی سیاسی می‌پردازد و برداشت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد و این امر که چگونه رفتارهای معصومان الگو است، در نظر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: تحلیل زندگانی حضرت زهرا(س) و بحث غدیر در جلدهایی با عناوین غدیرشناسی، غدیرخم، حماسه غدیر و جایگاه غدیر مطرح شده است.

دشتی یادآور شد:‌ دست‌نوشته‌های استاد دشتی در حال تکمیل است تا به چاپ برسد، آثار پیشین منتشر شده نیز به نرم‌افزار تبدیل می‌شود تا در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com