کد خبر ۳۰۳۹۴ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
طی هفته گذشته

بیش از 8 هزار تماس در اورژانس قم به ثبت رسید

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از ثبت 8 هزار و 651 مورد تماس در اورژانس قم طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی فراهانی با اشاره به عملکرد اورژانس قم در هفته گذشته گفت: از 14 تا 21 شهریورماه، 8 هزار و 651 مورد تماس با اورژانس صورت گرفته که منجر به انجام یک‌هزار و 362 ماموریت شده است.

وی افزود: از مجموع ماموریت‌های انجام شده یک‌هزار و 139 ماموریت شهری و 223 ماموریت دیگر جاده‌ای بوده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص آمار تصادفات در این مدت اظهار کرد: طی هفته‌ای که گذشت 476 تصادف جرحی به وقوع پیوست که 405 ماموریت مربوط به تصادفات شهری و 71 ماموریت نیز مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

فراهانی مجروحان حوادث ترافیکی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: سوانح رانندگی 567 مجروح و دو کشته بر جای گذاشته است.

وی تصریح کرد: 187 نفر از این مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و 378 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به حوادث موتورسیکلت‌سواران تصریح کرد: 308 مورد از ماموریت‌های انجام شده در این مدت به حوادث موتورسیکلت‌سواران اختصاص داشته است.

فراهانی خاطرنشان کرد: 284 مورد از ماموریت‌ها شهری و 24 ماموریت دیگر نیز جاده‌ای بوده است.

وی مجروحان سوانح موتورسیکلت‌سواران را مورد توجه قرار داد و افزود: در این سوانح 366 نفر مصدوم شدند که 151 نفر به صورت سرپایی درمان و 215 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به حادثه واژگونی تریلی اشاره کرد و گفت: در این حادثه که در جاده قم - سلفچگان روی داد یک نفر مجروح شد و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

فراهانی اظهار کرد: در حادثه واژگونی پژو در جاده قدیم قم - تهران نیز یک خانم جان خود را از دست داد.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه همچنین با مجروح شدن سه نفر دیگر همراه بود که توسط پرسنل اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com