کد خبر ۳۰۴۰۸ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

تجارب آموزشی حوزه به مراکز علمی منتقل شود

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: تجارب آموزشی حوزه‌های علمیه به دانشگاهیان و مراکز علمی که به دنبال دریافت تکنیک‌های بهتر آموزشی هستند، قابل انتقال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: از سنن ارزشمندی که در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی وجود دارد، برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی است که نشاط بخش بیشتر حوزویان و دانشجویان خواهد بود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: ارائه نتایج تلاش‌های مسئولان آموزشی حوزه بررسی نگاه‌های جدید و ارزیابی پیشنهادات اساتید و مدیران مربوطه از رخدادهای خوبی هستند که در آغاز سال به آنها توجه می‌شود.

جوادی آملی با بیان اینکه تجارب سال‌های متمادی مدیران و اساتید حوزه در قالب برنامه‌های جدید در ابتدای سال مطرح می‌شود، بیان کرد: همچنین اهداف تحصیلی شناخته شده به عنوان یک ارزش علمی جدید در آغاز سال تبیین می‌شوند.

وی همچنین آغاز سال تحصیلی را زمینه ساز انس و الفت بیشتر مدیران، اساتید و طلاب عنوان کرد و گفت: گردهمایی‌های حوزوی در آغاز سال تحصیلی موجب نزدیک شدن نگاه‌های آموزشی می‌شود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: پیشنهاداتی که در راستای ارتقای تحصیلات بهتر طلاب مطرح می‌شود برآیندی از مجموعه نقطه نظرات حوزه‌ها و مراکز علمی است.

جوادی آملی تصریح کرد: کمیسیون‌ها و کمیته‌های حوزوی در طول سال تجارب و فعالیت‌های خود را در راستای بهینه‌سازی نظام آموزش و به کارگیری ابزارهای نوین آموزشی منتقل می‌کنند.

وی افزود: تجارب آموزشی حوزه‌های علمیه که برآیند مجموعه نظرات و فعالیت‌های نهادهای حوزوی است، قابل انتقال به دانشگاهیان و مراکز علمی که به دنبال دریافت تکنیک‌های بهتر آموزشی هستند، خواهد بود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در پایان ابراز کرد: ان‌شاءالله به برکت کرامت ائمه اطهار(ع)، سال کریمانه‌ای در انتظار حوزویان و دانشگاهیان باشد و از کرامت اهل‌بیت(ع) در زمینه تحصیل و آموزش بیشتر استفاده کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com