کد خبر ۳۳۳۲۰ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۰
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور مطرح کرد

توجه به نظر اعلام حوزه علمیه در انتخابات خبرگان رهبری

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو، حوزه علمیه ستاد انتخاباتی کاندیدای خاصی نمی‌شود گفت: باید در انتخابات به شاخص‌های بیان شده از سوی رهبری و بزرگان حوزه توجه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استانی و معاونان اداری مالی و آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ما نسبت به انقلاب، نظام و ولایت فقیه مسئولیت داریم و نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ورود حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه انتخابات مجلس مشخص است، بیان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ مدرسه و مدیریتی ستاد انتخاباتی کاندیدای خاصی نخواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه هیچ فردی به نام حوزه علمیه و مدرسه نباید در حرکت سازماندهی شده از کاندیدای خاصی تبلیغ کند، بیان کرد: در خصوص حضور کاندیداها در ایام تبلیغات انتخاباتی نیز باید بر اساس قوانین عمل شود.

وی با اشاره به ضرورت تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات بیان کرد: باید شاخص‌های کاندیدای اصلح براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب را تبیین کرده و دنباله روی جریان و دسته خاصی نباشیم.

جمشیدی پرهیز از ورود به دعواهای سیاسی میان جریان‌ها و گروه‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: البته این مسئله تا زمانی است که این جریان‌ها از خطوط قرمز نظام و رهبری عبور نکرده باشند که اگر چنین کنند در برابر این جریانات مواضع خود را مشخص خواهیم کرد.

وی با اشاره به جایگاه و نقش خطیر مجلس خبرگان رهبری گفت: در انتخابات خبرگان رهبری نظر بزرگان حوزه به ویژه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید زمینه حضور فقها، افراد خوش سابقه و همراه با نهاد ولایت در خبرگان رهبری فراهم شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه در خبرگان رهبری نیز حوزه ستاد انتخاباتی کاندیدای خاصی نمی‌شود یادآور شد: باید در این انتخابات نیز به شاخص‌های بیان شده از سوی رهبری و بزرگان حوزه توجه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به نظام تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد و گفت: ما در قبال طلاب مسئول بوده و باید به وظایفی که در برابر ایشان داریم عمل کنیم.

جمشیدی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه خواهران در تقویت فرهنگ دینی و رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: صاحب اصلی حوزه‌های علمیه امام زمان هستند و ما نیز وظیفه خدمت کردن را بر عهده داریم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com