کد خبر ۳۰۴۱۰ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
مسئول دفتر قرآن و عترت استان قم خبر داد

20 مهر، آخرین مهلت ثبت نام در چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه، 22 آبان ماه سال جاری در 3 حوزه قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر شفیعی از برگزاری چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این آزمون همچون دوره های پیشین همزمان با سراسر کشور در استان قم نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام در این آزمون اذعان داشت: کسانی که در موسسات قرآنی آموزش دیده‌اند و یا به صورت آزاد علاقمند به شرکت در این آزمون هستند تا 20 مهر ماه سال جاری فرصت دارند تا از طریق پایگاه اینترنتی معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.qia.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مسئول امور موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به رشته‌های این آزمون اظهار کرد: مفاهیم مقدماتی، مفاهیم تکمیلی، تدبر در قرآن، مفاهیم نهج البلاغه، حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، حفظ موضوعی قرآن، حفظ 3 جزء اول، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 15 جزء اول، حفظ 20 جزء اول و همچنین حفظ کل قرآن کریم، عناوین سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم و نهج البلاغه اعلام شده است.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه این آزمون در 22 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم در سه حوزه قم، کهک و جعفریه به ترتیب توسط موسسات قرآنی کربلایی کاظم، نور سراج مهدیه و انتظار صبح امید برگزار خواهد شد.

وی همچنین از صادر شدن بیش از 700 گواهینامه برای قبول شدگان سیزدهمین آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم که در اردیبهشت ماه سال گذشته برگزار شد خبر داد و افزود: قبول شدگان می‌توانند گواهینامه‌های خود را از موسسات خود دریافت کنند و شرکت کنندگان آزاد نیز برای گرفتن گواهینامه خود به دفتر قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم واقع در ابتدای خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر) مراجعه کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com