کد خبر ۳۰۲۱۶ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
رئیس اداره قرآن، عترت آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن ویژه دانش‌آموزان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن ویژه دانش آموزان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جلال خدامحمدی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: ساماندهی ائمه جماعات برای آغاز سال تحصیلی در حال نهایی شدن است تا تمام مدارس بتوانند همزمان با بازگشایی مدارس اقامه نماز جماعت را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه درسی مدارس با محوریت نماز اول وقت در حال تدوین بوده و تاکید بر این است که تمام مدارس 30 دقیقه را به نماز اختصاص دهند، بنابراین تمام همت و تلاش بر این است که نماز اول وقت داشته باشیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه نمازخانه‌های مدارس همزمان با ساختمان مدارس آماده می‌شود گفت: اگر لازم است کارهای تعمیراتی انجام می‌شود، تا نمازخانه‌ها آماده پذیرش دانش‌آموزان برای بحث نماز جماعت باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی برای ائمه جماعات و مدیران مدارس برگزار شد و امسال میزبان چهار دوره آموزشی برای برخی از مدیران و ائمه جماعات سراسر کشور خواهیم بود.

خدامحمدی با بیان اینکه اکنون 9 مرکز دارالقرآن فعال است، گفت: پنج دارالقرآن به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده و به محض اینکه مجوز آنها صادر شود، تعداد این دارالقرآن‌ها در مجموع 14 مرکز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دارالقرآن پذیرای دانش‌آموزان مستعد قرآنی است که به مسابقات راه پیدا می‌کنند که در دارالقرآن‌ها آمادگی برای پذیرش این دانش‌آموزان وجود دارد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به حفظ موضوعی قرآن کریم به عنوان یکی از برنامه‌های سال جاری گفت: پیگیر بخش حفظ موضوعی خواهیم بود و در کنار آن بحث‌های حفظ ترتیبی یا مسابقات دانش‌آموزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کار مشترکی سال گذشته با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و حرم حضرت معصومه(س) در نظر داشتیم، برگزار کنیم که یکی از آنها تلاوت‌های تقلیدی بود تا دانش‌آموزان برای آموزش و تلاوت قرآن مراجعه کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com