کد خبر ۳۰۰۳۴ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
فرمانده انتظامی قم تأکید کرد:

اهتمام پلیس و دادستانی برای مقابله با مجرمان سایبری در قم

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به فعالیت مجرمانه برخی از افراد در فضای سایبر، بر مقابله جدی‌تر با مجرمان سایبری در سال جاری تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پلیس قم، سردار کاظم مجتبایی در جلسه تعاملی با دادستان قم که در محل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان برگزار شد، ‌ ضمن قدردانی از دادستان به دلیل حضور در عرصه‌های مختلف امنیتی و انتظامی استان قم، بالندگی و پویایی این فرماندهی را مرهون حمایت‌های وی دانست و تصریح کرد: بازدید و جلساتی که با حضور ایشان در رده‌های تخصصی برگزار می‌شود، اثراتی در پی داشته و آن ارتقاء امنیت، انضباط، کاهش جرائم و زمین‌گیر شدن مجرمان در قم است.

وی سپس به برنامه‌های فرماندهی انتظامی در سال جاری در حوزه جرائم سایبری اشاره و بر مقابله جدی‌تر با مجرمان سایبری تأکید کرد.

فرمانده انتظامی قم جدیت پلیس فتا در حوزه مأموریتی را در دو بخش کیفی و کمی یادآور شد و تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب در قم، دادستان و دستگاه قضایی است که پلیس فتای استان قم باید برای پیشرفت اقدامات خود این ظرفیت را به خوبی بشناسد.

گزارشی مبنی بر توزیع اینترنتی مواد مخدر در قم نداریم

در ادامه مصطفی برزگر گنجی دادستان قم نیز با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، با اشاره به اقدامات پلیس فتا در بحث شناسایی مجرمان فضای سایبری، حوزه فعالیتی این پلیس را متفاوت از سایر پلیس‌های تخصصی دانست.

وی با بیان اینکه کار پلیس فتا خیلی گسترده است، دلیل آن را جدید بودن برخی جرائم عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه روزبه‌روز تکنولوژی در حال پیشرفت است و جرائم جدیدی نیز ظهور می‌کند پلیس باید به روز باشد که بحمدالله در بحث پیشگیری و مقابله با جرائم شاهد اقدامات خوبی از سوی پلیس استان هستیم.

گنجی سپس به تعاملات فی مابین دستگاه قضایی قم و فرماندهی انتظامی استان اشاره و با بیان اینکه در قم گزارشی مبنی بر توزیع اینترنتی مواد مخدر نداریم، گفت: روزبه‌روز آسیب‌های جدید وارد می‌شود اما نیروی انتظامی و دستگاه قضایی محکم پای کار هستند و ما دستورات قضایی را برای مقابله با مجرمان در قم در کوتاه‌ترین زمان صادر می‌کنیم.

دادستان قم در خاتمه بر بهره‌گیری از ظرفیت پلیس‌های افتخاری در حوزه‌های مأموریتی پلیس فتا استان تأکید کرد و گفت: باید موضوعات به درستی تحلیل شوند استفاده از اینترنت بد نیست، به‌طور مثال قم جایگاه سوم کشور در استفاده از اینترنت را داراست و هزاران کاربر اینترنت در این شهر وجود دارد و این به خاطر علمی بودن آن است، چون هزاران محقق ایرانی و خارجی در آن در حال فعالیت هستند.

برخورد قاطعانه پلیس قم با برهم زنندگان نظم اجتماعی

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از برخورد قاطعانه پلیس این استان با برهم زنندگان نظم اجتماعی و اخلاق در جامعه خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا اسدی اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان قم با هماهنگی و همکاری نیروهای مردمی مانند بسیج، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان، انجمن ناصحین و آمران به معروف و ناهیان از منکر استان، رزمایش ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی را در ۲۹ مردادماه سال جاری در شهر مقدس قم اجرا کرد.

وی افزود: پس از اجرای این مانور و رزمایش، با هماهنگی مقام قضائی عملیات تلفیقی در پارک‌ها، خیابان‌ها و نقاط مختلف قم که انتظار بی‌نظمی در آن محل‌ها وجود داشت، انجام شد که دستاوردهای خوبی را نیز به همراه داشت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، پلیس راهنمایی و رانندگی استان، برخورد با خودروهای متخلف و بی‌انضباط به‌خصوص تخلف آلودگی صوتی را در دستور کار قرار داد که تاکنون حدود ۴۵۰ دستگاه خودرو که مرتکب این قبیل تخلفات و بی‌انضباطی‌ها بوده‌اند، توقیف شده‌اند.

اسدی در ادامه به پلمپ تعدادی از قهوه‌خانه‌ها و البسه فروشی‌های متخلف و نامتعارف اشاره و نسبت به پلمپ مراکزی که به تذکرات پلیس بی‌توجه هستند، هشدار داد.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح، پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر قم پاک‌سازی شده و هنجارشکنانی که به تذکرات پلیس بی‌توجه بوده‌اند، دستگیر و به مراجع قضائی دلالت داده شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه مردم از این طرح استقبال خوبی داشته و آن را حتی به‌صورت کتبی نیز به پلیس اعلام کرده‌اند، عنوان داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی با رویکرد آموزش، مشاوره و در صورت نیاز دستگیری تا زمان نیاز ادامه خواهد یافت و متخلفان در این زمینه به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه هدف اصلی از اجرای این طرح را ایجاد نظم اجتماعی با رویکرد انتظامی دانست و گفت: پلیس قم با افرادی که می‌خواهند با بی‌انضباطی، بد پوششی و بد پیرایشی خود، نظم اجتماعی و اخلاق را مورد هجوم قرار دهند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

اسدی در پایان از مردم شهر مقدس قم خواست، همچون گذشته با همکاری و مشارکت خود، پلیس را در بهتر انجام دادن این مأموریت یاری کرده و افراد هنجارشکن و اماکن متخلف و نامتعارف را در اسرع وقت به پلیس معرفی کنند.

دستگیری سارق منزل با ۱۰ فقره سرقت در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک سارق منزل با ۱۰ فقره سرقت در این استان خبر داد.

سرهنگ مهدی قدمی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار اکیپی از مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در ادامه با بررسی‌های به‌عمل‌آمده و با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته موجود در صحنه سرقت، فرد سابقه‌داری شناسایی و توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شد.

قدمی گفت: متهم در ابتدا تنها به ۲ فقره سرقت که از طریق تصاویر دوربین ضبط شده بود اعتراف اما طی تحقیقات تکمیلی در مجموع به ۱۰ فقره سرقت منزل اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به ارزش ۳۴۰ میلیون ریالی اموال مسروقه، افزود: در ادامه یک نفر مالخر نیز دستگیر که پس از تحویل هر دو متهم به مرجع قضایی استان، نهایتاً با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com