کد خبر ۳۶۰۱۳ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۵
با کسب 21 امتیاز و تفاضل گل مثبت 6

صبای قم به مرحله پایانی لیگ فوتبال کشور صعود کرد

تیم فوتبال صبای قم به عنوان صدرنشین از مرحله مقدماتی به دور دوم رقابت‌ مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور صعود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،تیم فوتبال جوانان صبای قم با توجه به اینکه در هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور میزبان بود، در این دیدار خانگی مقابل تیم فوتبال پدیده ساری به برتری رسید و راهی مرحله دوم شد.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و پدیده ساری ناشی از حساسیت‌هایی که به دلیل موقعیت دو تیم در جدول رده‌بندی گروه دوم مرحله مقدماتی فصل جاری مسابقات لیگ دسته یک فوتبال جوانان باشگاه‌‌های کشور داشت، یک بازی نزدیک و نفس‌گیر بود و در نهایت به برتری صبای قم انجامید.

در نیم‌فصل نخست بازی‌های مرحله گروهی تیم‌های صبای قم و پدیده ساری در هفته پایانی به میزبانی نماینده ساری به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان بازی به نفع صبای قم رقم خورد و دقیقاً از همان مسابقه بود که بازیکنان تیم صبای قم انگیزه بیشتری برای صعود به مرحله بعدی پیدا کردند.

در آن بازی که در ورزشگاه اختصاصی تیم پدیده ساری به انجام رسید سه بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و سرانجام این نماینده قم بود که توانست با نتیجه سه بر صفر میزبان خود تیم پدیده ساری را مغلوب کند و از همان هفته در جدول رده‌بندی موقعیتی بهتر برای خود ایجاد کرده و سرانجام به عنوان صدرنشین از گروه دوم مقدماتی بالا برود.

تیم فوتبال صبای قم تا قبل از این مسابقه با پدیده ساری در امتیاز 18 مساوی بود و هر دو تیم برای صعود از این گروه نیاز به پیروزی داشتند تا بدون توجه به سایر نتایج راهی مرحله دوم شوند، اما تساوی به نفع صبای قم تمام می‌شد، تا اینکه صبا با یک گل به برتری رسید و به لطف تفاضل گل از تیم بهار نارنج بابل نیز بالاتر ایستاد.

بازی‌های هفته پایانی مرحله گروهی لیگ دسته یک فوتبال جوانان باشگا‌ه‌های کشور در حالی سپری شد که مسابقه تیم‌های فوتبال صبای قم و پدیده ساری به میزبانی فوتبالیست‌های جوان صبای قم در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به انجام رسید و صبا با گل دقیقه 61 رضا شکری بازی را برد.

تیم فوتبال صبای قم در حالی دیدارهای مرحله گروهی فصل جاری لیگ دسته یک رده‌ سنی جوانان فوتبال ایران را به پایان رساند که صعود خود را به عنوان صدرنشین قطعی کرد و به این ترتیب با 21 امتیاز و تفاضل گل به اضافه 6 در جایگاه نخست جدول گروه دوم ایستاد و بهارنارنج بابل با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل مثبت پنج به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد.

در گروه دوم از مرحله مقدماتی فصل جاری مسابقات لیگ دسته یک فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور تیم‌های فوتبال صبای قم، پارس خلیج‌خودرو ورامین، پدیده ساری، دانش فریدون‌کنار، استعداد برتر مشهد، بهارنارنج بابل و مدرسه عالی‌ حرفه‌ای مشهد به رقابت پرداختند.

این در حالی است که با پایان دیدارهای مرحله گروهی فصل جاری رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور از هر گروه دو تیم بالا آمد و در مجموع هشت تیم در مرحله دوم حضور دارند که با قرعه‌کشی در فدراسیون فوتبال بازی‌ها را برای کسب دو سهمیه صعود به لیگ برتر جوانان ایران ادامه می‌دهند.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com