کد خبر ۳۰۵۶۱ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۷

اسکان روزانه 9 هزار زائر در قم

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از اسکان روزانه حدود 9 هزار زائر در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مهدی اشکوری با اشاره به حضور زائران ایرانی و خارجی در استان قم گفت: حضور زائران در مناسبت هایی از جمله اعیاد و عزاداری ها در این استان افزایش می یابد.
وی افزود: حدود 70 درصد زائران خارجی از کشورهای عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و پاکستان و اروپا می باشند.
وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی زائران عراقی روزانه دو هزار نفر از طریق پایانه های مسافربری وارد استان می شوند گفت: این تعداد زائر به وسیله حدود 40 دستگاه اتوبوس وارد قم می شوند.
اشکوری افزود: این زائران از ساعت 23 شب تا هفت صبح وارد پایانه مسافربری قم می شوند که توسط اداره کل میراث فرهنگی و ادارات مستقر در پایانه ساماندهی شده و به سمت اسکان های رسمی، مناطق گردشگری و تاریخی و اماکن مورد نیاز درمانی و بهداشتی هدایت می شوند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: این معاونت با توجه به تقاضای زیاد مردم اقدام به بسترسازی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف تاسیسات گردشگری می کند تا زائران ضمن بهره مندی از معنویت اماکن مقدس استان از خدمات مناسب رفاهی و تفریحی استفاده کنند و میزان ماندگاری زائران در استان افزایش یابد.
اشکوری افزود: افزایش ماندگاری زائران در این استان باعث ارتقای اقتصاد و افزایش اشتغالزایی می شود، از این رو حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری از اولویت های این اداره کل و مسوولان است.
وی با اشاره به اینکه در استان قم بیش از 400 واحد تاسیسات گردشگری وجود دارد گفت: 50 واحد هتل و هتل آپارتمان، 57 واحد مهمانپذیر، 130 خانه مسافر و مابقی تاسیسات گردشگری شامل مجتمع های بین راهی و گردشگری هستند که از زائران پذیرایی می کنند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com