کد خبر ۳۰۶۱۷ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲

صبای قم و تراکتورسازی، دایی در تدارک فتح سنگر دوم جام حذفی‌

تیم‌های فوتبال صبای قم و تراکتورسازی تبریز امروز در حالی در جام حذفی فوتبال برابر هم قرار می‌گیرند که علی دایی در تدارک فتح سنگر دوم این جام و صعود از یک هشتم نهایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، تب فوتبال امروز بار دریگر در قم بالا می‌گیرد و شاگردان علی دایی و تونی اولیویرا در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم یک مسابقه از جام حذفی فوتبال ایران را برگزار می‌کنند.

مسابقه که برای آن بازی برگشتی در کار نیست و همین تک بازی در قم باید تکلیف تیم صعود کننده به جمع 8 تیم بر‌تر جام حذفی را مشخص کند.

صبای قم که در مرحله یک شانزدهم نهایی در یک مسابقه نه چندان آسان در خانه برابر تیم نیروی زمینی تهران به پیروزی رسید حریف تراکتورسازی است که در مرحله پیشین به دلیل انصراف تیم بعثت کرمانشاه بدون دردسر به مرحله یک هشتم صعود کرد.

صبا در حالی برابر سرخپوشان تراکتورسازی صف آرایی می‌کند که می‌داند پیروزی در این بازی به منزله یک گام بلند به سوی اهداف جاه طلبانه صبا و دایی در جام حذفی است و با حذف تراکتورسازی، آن‌ها می‌توانند به صعود به مراحل بالا‌تر امید زیادی داشته باشند.

علی دایی به عنوان یک مربی متخصص در قهرمانی جام حذفی که سابقه 2 قهرمانی جام حذفی را نیز با خود به همراه دارد در برابر تفکرات تونی اولیویرای پرتغالی قرار می‌گیرد که وی نیز یک بار با تراکتورسازان به این افتخار دست پیدا کرده است.

به عبارت دیگر، مصاف امروز صبای قم و تراکتورسازی تقابل دو مربی کاربلد و ماهر در زمینه جام حذفی است و باید دید صبا می‌تواند در خانه تراکتورسازی را شکست دهد یا شکست خانگی فصل گذشته صبا در لیگ بر‌تر، این بار در جام حذفی تکرار می‌شود.

صبا به جام حذفی به چشم راه میانبری برای کسب جام و صعود به لیگ قهرمانان آسیا نگاه می‌کند و می‌داند که کسب سهیمه آسیا از جام حذفی برای تیمی با مشخصه‌های صبا به مراتب آسان‌تر از حضور در جمع 3 تیم بر‌تر لیگ و کسب سهمیه از آن طریق است.

بر این اساس، صبا امروز با بهره گیری از روحیه خوب بازیکنانش و تجربه بازیکنانی چون محمد قاضی، قاسم دهنوی، رضا حقیقی و امیرحسین صادقی در تدارک رقم زدن یک روز خود و برپا کردن جشن صعود به یک چهارم نهایی در قم است.

تنها چالش علی دایی در این بازی نبود مسعود حق جو است که عدم حضور وی در بازی با نیروی زمینی به چشم آمد اما کادر فنی صبا معتقدند نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد و جای خالی مسعود حق جو پر می‌شود.

در ترکیب تراکتورسازی نیز 2 بازیکن اصلی این تیم شامل سروش رفیعی و سامان نریمان جهان غایب هستند و این موضوع می‌تواند ذهن اولیویرا را به خود مشغول کند گرچه تراکتورسازی بازیکنان خوبی نیز روی نیمکت خود دارد.

آخرین تقابل دو تیم مربوط به دیدار برگشت فصل گذشته لیگ بر‌تر فوتبال بود که صبا در قم در یک بازی جذاب و تماشایی 3 بر 2 مغلوب تراکتورسازی شد در حالی که درخشش حسین بادامکی در ترکیب صبا و درخشش آندرانیک تیموریان و لوسیانو ادینیو در ترکیب تراکتورسازی و البته گل بدی که مهرداد طهماسبی از تیموریان دریافت کرد از صحنه‌های به یاد ماندنی آن مسابقه بود.

مهرداد طهماسبی دروازه‌بان فصل گذشته صبا امروز در ترکیب تراکتورسازی حضور دارد گرچه احتمال حضورش در میدان ضعیف است و اگر اولیویرا تغییری نسبت به لیگ در ترکیب تیمش ایجاد نکند همانند مسابقات گذشته محمدرضا اخباری سنگربان تراکتورسازی است و طهماسبی روی نیمکت می‌نشیند.

بر خلاف طهماسبی، حامد لک دروازه‌بان فصل گذشته تراکتورسازی که حالا بار دیگر پیراهن صبای قم را بر تن کرده در این بازی دروزاه‌بان ثابت صبا است و به نظر می‌رسد انگیزه زیادی برابر هم تیمی سابق خود و البته تونی اولیویرا دارد.

صبا در صورت پیروزی در این مسابقه در مرحله یک چهارم نهایی به دیدار برنده مسابقه تیم‌های سایپای البرز و سیاه جامگان مشهد می‌رود که مسابقه این دو تیم امروز در کرج برگزار می‌شود.

دیدار تیم‌های صبای قم و تراکتورسازی تبریز از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران گرامیداشت آزادسازی خرمشهر از ساعت 18 و 30 دقیقه روز یکشنبه 29 شهریور در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com