کد خبر ۳۰۱۷۶ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
بعد از 10 روز تمرین زیرنظر دایی

اردوی آماده‌سازی صبا در اردبیل پایان یافت

تیم فوتبال صبای قم به اردوی آماده‌سازی و برنامه‌های تمرینی خود در تعطیلات 20 روزه بازی‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، تیم فوتبال صبای قم با توجه به زمان زیاد باقی‌مانده تا آغاز هفته ششم بازی‌های پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، به منظور تقویت آمادگی بازیکنان خود اردویی 10 روزه در خارج از قم برگزار کرد.

صبای قم همانند اکثر تیم‌های لیگ برتری به اردوی خارج از شهر خود رفت و با توجه به امکانات خوبی که در شهرهای اردبیل، نیر و سرعین فراهم است، اردوی خود را در این استان برپا کرد و بعد از انجام تمرینات بدنسازی و تاکتیکی این اردو را در پانزدهمین روز شهریور ماه به پایان رساند.

بازگشت صبا از اردوی آماده‌سازی برای انجام بازی جام حذفی

در این اردوی تدارکاتی که بعد از بازی هفته پنجم لیگ برتر بین صبای قم و پدیده مشهد آغاز شد و بیش از یک هفته به طول انجامید، بازیکنان تیم فوتبال صبای قم زیر نظر علی دایی سرمربی و محمد دایی، ژلکو میاچ و محمدرضا مهران‌پور به عنوان سه مربی این تیم و همچنین بهزاد غلامپور به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها و نادر قربانی بدن‌ساز تیم به انجام برنامه‌های آماده‌سازی خود پرداختند.

برای کسب آمادگی بیشتر به منظور حضوری موفق در ششمین هفته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، مهم‌ترین تمرینات در دستور کار کادر فنی تیم فوتبال صبای قم در اردوی آماده‌سازی 10 روزه این تیم در اردبیل کارهای آمادگی جسمانی و همچنین برنامه‌ها و تمرینات تاکتیکی بود که همراه با انجام یک دیدار تدارکاتی برابر تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز صورت گرفت.

تمرین بازیکنان صبا ویژه بازی حذفی با نیروی زمینی تهران

از سوی دیگر بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط کادر فنی تیم فوتبال صبای قم، این تیم با توجه به بازی حساسی که در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در پیش دارد و باید این هفته برابر تیمی از لیگ دسته اول جام آزادگان به میدان برود، بخشی دیگر از تمرینات خود را به این دیدار اختصاص داد تا بازیکنان این تیم از نظر ذهنی با شرایط مسابقه در جام حذفی نیز هماهنگ شده و به خوبی آماده رویارویی با تیم نیروی زمینی تهران در بازی پنجشبنه هفته جاری شوند.

یکی از بخش‌های ویژه این تمرینات به زدن ضربات پنالتی ویژه بازی حذفی با نیروی زمینی تهران اختصاص داشت و بازیکنان مورد نظر کادر فنی یک به یک در مقابل حامد لک و میلاد فراهانی سنگربان‌های صبای قم پشت پنالتی قرار می‌گرفتند و جالب اینکه اکثر پنالتی‌ها به هدف می‌نشست.

انگیزه بالای دایی برای درخشش صبای قم در جام حذفی

در حالی که کادر فنی و بازیکنان صبا انگیزه بالایی برای موفقیت این تیم در جام حذفی دارند، صبای قم در مسابقه حساس خود در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های سی‌امین دوره جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه هفته جاری یعنی نوزدهم شهریور ماه باید برابر تیم فوتبال نیروی زمینی تهران یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان به میدان برود، دیداری که برتری در آن صادر کننده جواز صعود صبا به جمع 16 تیم برتر مرحله بعد خواهد بود.

با قرعه کشی انجام شده روز پانزدهم شهریور ماه در سازمان لیگ قرار شد دیدار صبای قم و نیروی زمینی تهران در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام قم و به میزبانی شاگردانی علی دایی برگزار ‌شود.

نکته جالب در اردوی تدارکاتی صبای قم در اردبیل این بود که با صلاح‌دید دایی سرمربی تیم فوتبال صبای قم، تمام بازیکنان این تیم در تمام طول مدت اردو در کنار یکدیگر بودند و در فضایی صمیمی خود را آماده بازی‌های جام حذفی و ادامه لیگ پانزدهم کردند.

شادابی و نشاط در اردوی شاگردان دایی

در حالی که بازیکنان تیم فوتبال صبای قم بعد از پیروزی‌ هفته پنجم لیگ برتر روحیه بالایی دارند با شادابی و نشاط در تمرینات این اردو حضور داشتند، به خصوص اینکه با توجه به عدم حضور بازیکنان کلیدی صبای قم نظیر بیک‌زاده، قاضی، علی‌محمدی، صادقی و دهنوی در اردوی تیم ملی فوتبال ایران، علی دایی تمام مهره‌های خود را در این اردو در اختیار داشت تا با آسودگی خاطر آماده بازی‌های آتی صبا شود.

این در حالی است که مهره‌های کلیدی صبای قم در جام جهانی 2014 برزیل و همچنین بازی‌های قبلی تیم ملی فوتبال جزو نفرات مورد نظر سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران یعنی کارلوس کیروش بودند اما این مربی به دلیل دیر بسته شدن صبا و ناآماده بودن صبایی‌ها آنها را به اردوی بازی‌های رسمی با گوام و هند دعوت نکرد.

پیگیری تمرینات صبا در ورزشگاه یادگار امام قم

سرپرست تیم فوتبال صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم راجع به این اردو تصریح کرد: بازیکنان تیم فوتبال صبای قم امروز به اردوی آماده‌سازی خود در اردبیل پایان می‌دهند و بعد از بازگشت از این شهر در تهران به ادامه تمرینات می‌پردازند تا آماده بازی جام حذفی شوند.

عباس دارابی ابراز کرد: تیم صبای قم روز چهارشنبه در قم تمرین می‌کند تا با آمادگی کامل روز پنجشنبه هفته جاری یعنی نوزدهم شهریور ماه در بازی مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف تیم نیروی زمینی تهران برود.

مصاف برنده صبا و نیروی‌زمینی با تیم برتر جدال تراکتورسازی و بعثت کرمانشاه

نکته دیگر در خصوص تیم فوتبال صبای قم در اردوی آماده‌سازی این تیم در شهر اردبیل این است که صبایی‌ها یک بازی تدارکاتی نیز با تیم لیگ برتری گسترش‌فولاد تبریز در این اردو برگزار کردند که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم همانند بازی هفته سوم لیگ برتر به تساوی رضایت دادند.

در این بازی علی دایی سرمربی مطرح تیم فوتبال صبای قم از محمد قاضی، محمد اوسانی و جلال‌الدین علی‌محمدی به دلیل اینکه کمی احساس ناراحتی می‌کردند استفاده نکرد تا سه مهره کلیدی تیمش با آرامش و آسودگی خاطر زیر نظر کادر پزشکی صبا برای دیدارهای آتلی گبرتر آماده شوند و از بند مصدومیت رهایی یابند.

تیم فوتبال صبای قم در حال حاضر با کسب شش امتیاز از پنج مسابقه در مکان نهم جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جای دارد، در حالی که هم اکنون فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با 13 امتیاز در مکان نخست جدول رده‌بندی حاضر است، استقلال‌صنعتی خوزستان نیز با کسب 10 امتیاز در مکان دوم جای دارد.

تیم فوتبال استقلال تهران نیز با یک بازی کمتر و کسب 9 امتیاز سومین تیم جدول به شمار می‌رود، گسترش فولاد تبریز با کسب 8 امتیاز در مکان چهارم جای گرفته، سایپا تهران با هفت امتیاز پنجم است و دیگر تیم‌های لیگ برتری در مکان‌های بعدی لیگ برتر حاضر هستند.

لازم به ذکر است تیم فوتبال صبای قم در یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در صورتی که برابر تیم فوتبال نیروی زمینی تهران به پیروزی برسد در مرحله یک هشتم باید با برنده مسابقه تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و بعثت کرمانشاه دیدار کند که البته میزبان آن بعدا مشخص خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com