کد خبر ۳۰۶۱۸ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
شهردار قم:

۵ خط اتوبوس تندرو در قم راه‌اندازی می‌شود

شهرداری قم از راه‌اندازی ۵ خط اتوبوس تندرو خبر داد و گفت: در همین راستا ۴۰ دستگاه اتوبوس با رقمی حدود ۱۴ میلیارد تومان تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مرتضی سقائیان در جمع خبرنگاران با اشاره به روند پروژه‌های شهری قم اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در مدیریت شهری استان قم پس از آغاز به کار مدیران جدید ایجاد اعتمادسازی بین مردم و شهرداری بود که در این راستا سعی شده دیدارهای مردمی در مناطق مختلف بین مردم و مدیران شهرداری باشد و از نزدیک پاسخگوی مردم باشیم.

شهردار قم افزود: بنا به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته تمام اقدامات در راستای نظافت شهر باید در طول شب صورت بگیرد در طول روز مردم نباید با مشکل مواجه شوند.

وی با تاکید براینکه زیبایی ظاهری در شهر سبب جلب اعتماد مردم می‌شود، عنوان کرد: تکریم مردم در مراجعات و خدمات دهی نیز اثر به‌سزایی در اعتمادسازی مردم و شهرداری دارد.

سقائیان‌نژاد به راه‌اندازی کمیته فرهنگ شهروندی در شهرداری قم خبر داد و خاطرنشان کرد: در این موضوع نیز سازمان فرهنگی تفریحی باید ایده‌های فرهنگی را گردآوری می‌کند تا از این طریق مهندسی فرهنگی در شهر قم راه‌اندازی شود.

شهردار قم خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی تفریحی محورهای مطرح شده در کمیته فرهنگ شهروندی را تعریف می‌کند و با دریافت ایده‌ها بهترین‌ها را بپرورانیم و به فرهنگ شهروندی بپردازیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه تا پایان امسال سرانه فضای سبز به ازای هر نفر بیش از 3 متر افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: در همین راستا با همکاری وزارت راه و شهرسازی از حلقه‌های چاه استفاده می‌شود و براساس آن 120 لیتر بر ثانیه بیش از 450 هکتار آبیاری خواهد کرد.

شهردار قم با بیان اینکه باید آب به رودخانه قم برگردد، اظهار داشت: این طرح برای زیبایی شهر انجام می‌شود.

به گفته وی بدهی‌های شهرداری قم به بانک‌ها که رقمی حدود 1500 میلیارد تومان است، افزود: با کار کار‌شناسی حدود 520 میلیارد تومان از این بدهی‌ها تسویه شده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به روند پروژه تقاطع غیرهم‌سطح 15 خرداد تصریح کرد: این پروژه تا حدی سرعت گرفته است اما کافی نیست با صحبت‌های صورت گرفته با پیمانکار پروژه این پروژه باید تا پایان سال به اتمام برسد.

شهردار قم با بیان اینکه 124 پروژه ناتمام در ابعاد مختلف با هزینه 30 میلیارد تومانی از گذشته باقی مانده است، عنوان کرد: بلوار مرجعیت، بلوار زائر، تقاطع شهید کریمی به بلوار پیامبر اعظم (ص)، پروژه میثم تا پایان امسال باید تکمیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی به پروژه مونوریل و قطار شهری اشاره کرد و گفت: در مجموع 2 هزار میلیارد تومان برای 14 کیلومتر مسیر مونوریل تخصیص داده شده است، در همین راستا تا پایان امسال 5 و دو دهم کیلومتر از این پروژه تکمیل می‌شودو مابقی آن تا پایان سال 95 تکمیل خواهد شد.

سقائیان‌نژاد از راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو خبر داد و گفت: در همین راستا 40 دستگاه اتوبوس با رقمی حدود 14 میلیارد تومان تامین می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com