کد خبر ۳۰۷۴۶ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
در دیدار معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با شهردار قم مطرح شد

گسترش صنایع دستی شیعی با محوریت شهر قم

در دیدار معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با شهردار قم گسترش صنایع دستی شیعی با محوریت شهر قم مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در این دیدار که دکتر فاکر عضو شورای اسلامی شهر قم و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم هم حضور داشتند، حمایت کامل از صنایع دستی در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

شهردار قم در این جلسه با بیان اینکه حدود 600 نوع صنایع دستی در دنیا احصاء شده است گفت: خاستگاه بیش از 300 نوع از انواع صنایع دستی در ایران است و با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در این حوزه موجود است انتظارات بسیار بیشتر است و امیدواریم بتوانیم رونقی به اقتصاد این حوزه داده شود.

مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به آمادگی کامل شهرداری قم برای تعامل با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای بهبود وضعیت صنایع دستی بیان کرد: ما باید صادر کننده معارف اسلامی باشیم و پایگاه این معارف هم شهر قم است و در همین زمینه باید کمیته‌های مشترکی تشکیل دهیم.

محمدرضا فاکر عضو شورای اسلامی شهر قم هم در این دیدار با بیان اینکه مسائل سیاسی، مذهبی و سنتی در کشور ما به هم گره خورده است گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی کاری کنیم تا اتباع خارجی مقیم شهر قم و زائرانی که به این شهر می‌آیند درکی توامان از این سه جنبه فرهنگی ما به‌دست آورند که این مهم از طریق گسترش صنایع دستی امکانپذیر است.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم با اشاره به سوابق مثبت شهردار قم گفت: از پیشینه مثبت فرهنگی شما انتظار می‌رود تا رویکرد بسیار بهتری به مباحث فرهنگی به ویژه حوزه صنایع دستی داشته باشید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com