کد خبر ۳۰۶۲۴ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
با پایان مرحله دوم لیگ برتر شطرنج

شطرنج‌بازان قم بالاتر از پرسپولیس قرار گرفتند

شطرنج‌بازان تیم تربیت قم مرحله دوم رقابت‌های لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور را با رتبه‌ای بالاتر از جایگاه پرسپولیس به پایان رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی خبر قم ، مردان شطرنج‌باز عضو تیم لیگ برتری تربیت قم بعد از اینکه نخستین مرحله رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان را با یک پیروزی و دو باخت پشت سر گذاشتند در مرحله دوم حتی از رسیدن به یک پیروزی بازماندند.

رقابت شطرنج‌بازان حاضر در ترکیب تیم‌های شرکت کننده در مرحله دوم مسابقات فصل جاری لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور به مدت سه روز به انجام رسید در حالی که نماینده قم با نام تربیت در این رقابت‌ها حضور دارد و در این مرحله دو تساوی و دو باخت کسب کرد.

از سوی سازمان لیگ فدراسیون شطرنج کشورمان رقابت تیم‌ها در مرحله دوم مسابقات فصل جاری لیگ برتر شطرنج مردان کشور در حالی برگزار شد که امسال در رقابت‌های لیگ برتر بیش از 13 تیم حضور دارند و برای قهرمانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

بازی‌های مرحله دوم لیگ برتر شطرنج قهرمانی باشگاه‌های کشور به میزبانی تیم شطرنج بانک سرمایه به انجام رسید و 13 تیم لیگ برتری در چهار دور طبق برنامه‌ریزی کمیته لیگ و مسابقات فدراسیون شطرنج برای بهبود جایگاه خود در جدول رده‌بندی با یکدیگر پیکار کردند.

در مرحله دوم چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور، شطرنج‌بازان تیم تربیت قم با تیم‌های دامون‌ساخت شمال‏، شهرداری تبریز، سایپا تهران و دنیای‌فلز رشت رقابت کردند و در نهایت به رقبای تبریزی و شمالی خود باخت و با حریفانی تهرانی و رشتی به تساوی رسید.

هفته دوم رقابت‌ها در چهار دور در حالی برگزار شد که دیدارهای هفته نخست از فصل جدید لیگ برتر شطرنج مردان کشور با حضور مدعیان به میزبانی هیئت شطرنج استان مازندران در شهر ساری به انجام رسیده بود و تیم شهرداری تبریز در پایان چهار دور این مرحله صدرنشینی را به خود اختصاص داده بود.

پایان دومین مرحله رقابت‌های لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان باز هم با تداوم صدرنشینی تیم شهرداری تبریز همراه بود، ضمن اینکه مرحله دوم لیگ برتر شطرنج پس از برگزاری میان 12 تیم به پایان رسید و تیم تربیت قم نیز در جایگاه هشتم قرار گرفت.

در مرحله دوم رقابت‌های لیگ برتر شطرنج تیم تربیت قم ابتدا به مصاف تیم دامون‌ساخت شمال رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا در گام دوم برابر تیم صدرنشین و مدعی شهرداری تبریز قرار بگیرد اما این بازی را نیز با نتیجه سه بر یک به تیم نخست جدول واگذار کرد.

مردان شطرنج‌باز تیم تربیت قم بعد از تحمل این دو باخت برابر بالانشین‌های جدول رده‌بندی لیگ برتر شطرنج ایران، در گام سوم از مرحله دوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور به مصاف تیم سایپا تهران رفتند و حریف قدرتمند خود را که تیم دوم جدول رده‌بندی محسوب می‌شود با تساوی دو بر دو متوقف کردند، ضمن اینکه آخرین بازی تربیت قم در این مرحله با تیم دنیای‌فلز رشت نیز با تساوی دو بر دو و تقسیم امتیاز‌ها همراه بود.

با پایان رقابت‌های مرحله دوم از فصل جاری لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور، پس از برگزاری دورهای پنجم تا هشتم در مرحله دوم به میزبانی بانک سرمایه تهران، شهرداری تبریز با کسب 26 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده است، سایپا تهران با کسب 24 امتیاز در مکان دوم جای دارد و دامون‌ساخت شمال با کسب 20 امتیاز در مکان سوم حضور دارد و پارک فناوری پردیس با 19 امتیاز رتبه چهارم جدول را در اختیار گرفته است.

همچنین تیم راه و شهرسازی لرستان با کسب 18.5 امتیاز، استقلال تهران با 16.5 امتیاز، دنیای‌فلز رشت و بانک سرمایه با 14 امتیاز، فرآورده‌های نسوز آذرخش با 12.5 امتیاز، تربیت قم با 10.5 امتیاز، دریا برج شیراز با 10 امتیاز، باشگاه پائیز اهواز با 4.5 امتیاز و پرسپولیس تهران و 2.5 امتیاز در رده‌های پنجم تا سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر شطرنج قرار دارند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com