کد خبر ۳۰۶۴۴ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۴

مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا(س) برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا(س) با حضور آیت الله مقتدایی و طلاب این مرکز حوزوی برگزارشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا(س)  با حضور آیت الله مقتدایی و حجت الاسلام سیدسجاد هاشمیان مدیر جامعه الزهرا(س) در سالن امام خمینی (ره)  این مرکز حوزوی برگزارشد.

در این مراسم حجت الاسلام سید سجاد هاشمیان با اشاره به نقش مهم طلاب دردنیای امروز، اظهار داشت: هیچ عملی در دنیا نیست که مورد توجه قرار نگیرد و محاسبه نشود و جایگاه انسان در روز قیامت بر اساس این اعمال محاسبه می‌شود.

مدیر جامعة الزهرا با تاکید بر اهمیت این دیدگاه که تمام رفتار ما به هم ربط دارد و همه آن‌ها محاسبه می‌شود، افزود: باید این دیدگاه که بر اساس اعمالمان در دنیا در روز قیامت رتبه بندی می‌شویم در تحصیل علم هم موردتوجه طلاب قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه انسان با نفس خود، خاطرنشان کرد: ورع و اجتهاد از جمله اصولی است که در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است و باید دولت و جامعه هم به آن جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام هاشمیان با تحسین مقام شامخ امام خمینی (ره) تصریح کرد: چیزی که امام خمینی (ره) را به این مقام عالی رساند پیروی همه جانبه از امام‌علی (ع) و همچنین در پیش گرفتن راه تقوا بوده است.

مدیر جامعة الزهرا با بیان اینکه نیت خداوند در کار‌ها نباید تنها درحد شعار باشد، تاکیدکرد: انسان باید در تمامی اعمال خود همواره خداوند را در نظر داشته باشد و تنها رضایت خداوند را معیار قراردهد.

وی با انتقاد از نظام ترمی واحدی در جامعه الزهرا(س) ، افزود: مراکز حوزوی باید به صورت سنتی و قدیمی اداره شوند و ایجاد نظام ترمی واحدی که سوغات غرب است مضراتی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام هاشمیان با اشاره به اینکه نظام سنتی حوزه کیفیت دانش آموزی طلاب را افزایش می‌داد، تصریح کرد: در نظام سنتی بر استنباط و استدلال اهمیت داده می‌شد در صورتی که امروزه تنها نمره معیار برتری قرار می‌گیرد.

مدیر جامعة الزهرا با با اشاره به وجود صمیمیت و نزدیکی بین طلاب و اساتید در نظام سنتی حوزه، خاطرنشان کرد: بی‌زمانی حوزه و محدود نبودن به زمان از مزایای نظام سنتی حوزه است که کیفیت کار را افزایش می‌دهد.

وی به نقش مهم طلاب به عنوان الگوی جوامع، تصریح کرد: باید رفتار بر اساس آموزه‌های دینی در طلاب نمود بیرونی داشته باشد تا بتواند الگو مردم و جامعه قرار گیرد به همین جهت مراقبت رفتاری طلاب بسیار مهم است.

با تاکید بر اینکه طلاب الگوی سایر جامعه هستند، بیان داشت: طلاب باید در حد امکان به همه آموزه‌های دینی عمل کنند و به الگوگیری جامعه از رفتارهای خود توجه کافی داشته باشند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com