کد خبر ۳۰۶۹۰ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲

23 هزار دانش آموز کلاس اولی قم سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

23 هزار دانش آموز کلاس اولی استان قم روز سه شنبه طی مراسمی نمادین با حضور مسوولان و والدین، با نواخته شدن زنگ شکوفه ها توسط مدیر کل آموزش و پرورش در مدرسه دخترانه کرباسی سال تحصیلی 94-95 را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: بدون شک امنیت،آبادانی، رفاه و آسایش موجود در کشور مرهون رشادت ها، ایثار و از خود گذشتگی های رزمندگان دلیر و شجاع اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است.
حمید رضا شیخ الاسلام همچنین ضمن اشاره به اهمیت موضوع تربیت نسل جدید، تصریح کرد: تمام کودکان و نوجوانانی که در سن تحصیل قرار دارند، امانت های گرانبها و ارزشمندی در اختیار والدین، مربیان، معلمان و همه دست اندکاران عرصه تعلیم و تربیت محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه بهترین های جامعه در تمام مقاطع تحصیلی در اختیار نهاد آموزش و پرورش قرار دارند، تصریح کرد: دانش آموزان حق بزرگی بر گردن اولیا و مربیان خود دارند، لذا باید هیچ گونه کوتاهی در نحوه و فرایند تربیت و پرورش آنها صورت نگیرد.
این مسوول همچنین با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار نهاد خانواده و بویژه مادران در تربیت نیروهای انسانی مفید و کار آمد برای جامعه، تصریح کرد: نقش مادران در اداره خانواده کمتر از مدیریت یک مجموعه بزرگ نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین با اشاره به شعار سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته شعار سال نماز، قرآن و احترام به والدین بود، که امسال دو موضوع تلاش، صداقت و راستگویی نیز به شعار سال گذشته اضافه شده است.
همچنین این مراسم حاوی برنامه های شاد و متنوعی بود و دانش آموزانی که برای نخستین بار فضای مدرسه را تجربه می کردند، در حالی که کیف ها و لباس های یک رنگ و متحد الشکلی داشتند، با شور و شعف وصف ناپذیر، با در دست داشتن شاخه های گل روانه کلاس های درس شدند.
لازم به ذکر است، همه ساله دانش آموزان کلاس اولی به منظور آشنایی با محیط مدرسه یک روز زودتر از بقیه دانش آموزان سال تحصیلی را آغاز می کنند.

منبع : ایرنا

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com