کد خبر ۳۰۲۸۶ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
فرماندار قم:

با حفر چاههای آب غیرمجاز در روستاها قاطعانه برخورد می شود

رضا سیار فرماندار قم گفت: با توجه به وضعیت وخیم کم آبی و خشکسالی در قم، با حفر چاههای آب غیرمجاز و برداشت بی رویه از چاهها در بخش ها و روستاهای استان قاطعانه برخورد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، رضا سیار سه شنبه شب در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان قم افزود: شورای روستاها برای مقابله با برداشت و حفر چاههای غیرمجاز در این مناطق بسیج و روستاییان نسبت به این تخلفات حساس شده اند، زیرا اولین ضرر و آسیب آن برای خود آنهاست.

وی با بیان اینکه عزم عمومی برای مقابله با حفر چاههای آب غیرمجاز در استان ایجاد شده و اختلاف نظری در این جهت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با این روند خشکسالی، مرگ و نابودی دشت های استان قطعی است و ما می توانیم با برخی اقدامات این نابودی را به تاخیر بیندازیم.

فرماندار قم در ادامه افزود: البته امیدواریم بتوانیم برخی اقدامات را برای جبران این تخریب ها و خشکسالی های گسترده در دشت ها، مراتع و تالابهای استان انجام دهیم تا بتوانیم این مناطق ارزشمند را احیا کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی باید با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: تهدیدات و معضلات کم آبی امروز قم، ریشه در بیرون از مرزهای استان داشته و با احداث سدهای 15 خرداد و غدیر، حقابه های استان قطع شده و ما شاهد نشست و تخریب زمین در پایین دست رودخانه ها بوده ایم.
جلسه شورای حفاظت منابع آب استان قم با حضور مدیران و معاونین شرکت مدیریت منابع آب ایران و جمعی از مدیران و روسای دستگاههای اجرایی استان در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

منبع :ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com