کد خبر ۳۰۶۵۷ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
برای ششمین سال متوالی؛

واقعه غدیر خم در قم بازسازی می‌شود

معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) از بازسازی واقعه غدیر خم برای ششمین سال متوالی در قم به مدت ۲ شب خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد بیطرفان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر خم همانند ۵ سال گذشته امسال نیز برگزار می‌شود، افزود: به علت اینکه عید غدیر امسال مصادف با روز جمعه و اقامه نماز جمعه است این مراسم در شب برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: واقعه غدیر خم در قم با حضور هزار هنرور در قالب ۴ کاروان ۲۵۰ نفر بازسازی خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود: از ویژگی‌های بازسازی واقعه غدیر امسال این است که این برنامه در ۲ شب تکرار خواهد شد که همراه با برگزاری جشن غدیر خواهد بود.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه یاد یاران نیز گفت: این نمایشگاه با ۸۰ غرفه که بیشترشان در زمینه اقتصاد مقاومتی است در روز ۳۱ شهریورماه و با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد که امیدواریم همانند سال‌های گذشته با استقبال خوب مردم مواجه باشد.

بیطرفان با بیان اینکه در سال‌های بعد از دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران در نقاط مختلف استان برگزار شد، افزود: این نمایشگاه برای چندین سال در رودخانه و در جوار حرم مطهر برگزار می‌شد که به دلیل استقرار در مرکز شهر با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه بود.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: با انتقال این نمایشگاه به خارج از شهر به دلیل برخی از مشکلات و محدودیت‌ها همانند دوری از شهر طبیعی است که از تعداد بازدید کنندگان کاسته شود اما با این حال در سال‌های اخیر در هر شب میانگین ۱۵ هزار نفر نیز بازدید کننده داشته‌ایم.

وی بیان داشت: متأسفانه برای بازسازی عملیات‌های دوران دفاع مقدس و استفاده از تجهیزات و ادوات محدودیت‌هایی داریم و امسال دستورالعمل‌هایی در راستای استفاده کمتر از مواد منفجره در نمایشگاه یادیاران داریم.

بیطرفان در خصوص اتمام پروژه المان شهدای گمنام در کوه خضر نیز ابراز داشت: تمامی اقدامات در زمینه انتخاب و اجرای المان شهدای گمنام کوه خضر از سوی اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان پیگیری شده و سپاه در این زمینه مسئولیتی ندارد.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) بیان داشت: در حال حاضر برای احداث حسینیه‌ای در این مکان عملیات خاکبرداری از سوی سپاه قم انجام شده، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات، احداث این پروژه متوقف است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com