کد خبر ۳۰۳۹۳ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۷
مدیر کانون خورشید خبر داد

احیای سنت اطعام در عید غدیر

مدیر کانون خورشید گفت: در فضیلت اطعام در روز غدیر همین بس که عقول زمینی از درک عظمت این فضیلت ناتوان است و کانون خورشید برای احیای این سنت حسنه اقدام به انتشار نشریه «مائده خورشید» کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام محمد حسن مشکوری  با اشاره به اینکه کانون خورشید، نخستین مرکز ترویج رسانه‌ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه در سال سوم حرکت خود ترویج و فرهنگ سازی مسئله ترویج اطعام غدیر را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: غدیر با تمام عظمت، فضیلت و منزلتی که دارد در میان پیروانش غریب و مهجور مانده و با توجه به اینکه این روز در ایران تعطیل است، به روزی برای شادمانی دانش‌آموزان و استراحت بزرگتر‌ها تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این ظلم و جهل نسبت به رویداد بزرگ غدیر بی‌اعتنایی به ارکان دین مبین است، چراکه امیرالمومنین(ع) عمود دین، و روز برانگیختن ایشان عید الله الاکبر است.

مدیر کانون خورشید با اشاره به اینکه بزرگان و علمای دین برای احیای غدیر و تبیین امتیاز‌های آن تلاش‌های زیادی را انجام دادند، بیان کرد: اما این تلاش‌ها، چندان اثر بخش نبوده است. بنابراین بر اهل ذوق و فن و اندیشه و تلاش واجب است تا کمر همت ببندند و برای احیای غدیر تلاشی جهاد گونه انجام دهند.

مشکوری افزود: برپا داشتن نماز عید غدیر، احیای سنت‌های زندگی بخش غدیر مانند اخوت میان مومنین، بزرگداشت این روز به عنوان عید با شادمانی و پوشیدن لباس نو، دید و بازدید از ارحام و همچنین اطعام در روز غدیر همان تمسک به غدیر است.

وی با اشاره به اینکه سیاست کانون غدیر در سال سوم فعالیتش احیای سنت اطعام در روز غدیر است ابراز کرد: در فضیلت اطعام در روز غدیر عقول زمینی از درک عظمت این فضیلت ناتوان است. روزه آن معادل روزه دهر است و افطار دادن به یک مومن برابر است با اطعام به 100 هزار نبی، صدیق و شهید و صالح و گستراندن سفره اطعام در روز غدیر بدون شک گام مؤثری در استمرار جایگاه این روز آسمانی در ذهن و دل مومنین دارد.


مدیر کانون خورشید ادامه داد: ما در صدد هستیم تا با احیای این امر در برپایی سنت اطعام گسترده در روز عید غدیر در میان توده‌های مختلف مردم سهیم باشیم. در این راستا نشریه‌ای با عنوان «مائده خورشید» را منتشر و در آن مسئله اطعام در روز غدیر را مستند و علمی بیان کردیم و تا ان‌شاالله در تیراژ وسیع در اختیار مردم شریف قرار بگیرد و در احیای این سنت مبارک مؤثر واقع شود.

مشکوری خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی به ویژه شیعیان که به ساحت امیرالمومنین(ع) ارادت خاص می‌ورزند، باید در تعظیم این عیدالله الاکبر، اهتمام کنند و این شعائر الهی را با همه ابعاد آن به ظهور برسانند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com