کد خبر ۳۰۶۷۵ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۱
فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی:

راکت نازعات در قم به نمایش در می‌آید

فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی گفت: یگان محمول آماده شهید فراشاهی در مراسم رژه 31 شهریورماه حمل کننده راکت نازعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است که همراه با تجهیزات و دستاوردهای دیگر به شهروندان قمی نشان داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهران زرین‌زاده ظهر امروز طی نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: اگر هدایت‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نبود اکنون جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح نمی‌توانست به این جایگاه برسد.

وی با تاکید بر اینکه آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دستور کار خود قرار داده است ابراز کرد: این برنامه‌ها در 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح آغاز می‌شود و آمادگاه شهید فراشاهی با استفاده از دو یگان پایور و یک یگان محمول در این رژه حضور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: یگان محمول آماده شهید فراشاهی در مراسم رژه 31 شهریورماه حمل کننده راکد نازعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است که همراه با تجهیزات و دستاوردهای دیگر به شهروندان قمی معرفی می‌شود.

فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی از برگزاری یادمان مشق عشق و غبارروبی گلزار شهدا همزمان با دوم مهرماه یاد کرد و گفت: در حاشیه این غبارروبی نیروهای کادر آمادگاه شهید فراشاهی با خانواده‌های جانبازان و شهدا دیدار می‌کنند.

وی حضور نیروهای آمادگاه شهید فراشاهی در نماز سیاسی عبادی روز جمعه را بخش دیگری از برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: دیدار کارکنان با ائمه جمعه و مراجع تقلید، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در سطح آمادگاه با همکاری یگان عقیدتی و سیاسی، تجلیل از کارکنان وظیفه نمونه، برگزاری محفل انس با قرآن و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرباز هشت سال دفاع مقدس بخش‌های دیگری از فعالیت‌های آمادگاه شهید فراشاهی در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

زرین‌زاده با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس به قشر خاصی محدود نمی‌شود و اقشار مختلف جامعه با روحیه ایثارگرانه در دفاع مقدس حضور داشته‌اند، تصریح کرد: در صورت تمایل شهروندان قمی می‌توانند از فعالیت‌ها و نیروهای آمادگاه شهید فراشاهی در هفته دفاع مقدس بازدید کنند.

وی ادامه داد: آمادگاه شهید فراشاهی یگانی است که بخشی از مهمات و اسلحه‌های ارتش جمهوری اسلامی را نگهداری، تعمیر، نوسازی و میان رده‌های مختلف نظامی توزیع می‌کند که این آمادگاه با توجه به موقعیت جغرافیایی نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس بر عهده داشته است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم با اشاره به اینکه بخش‌های مختلفی از سپاه و ارتش در هشت سال دفاع مقدس تجهیزات خود را از آمادگاه شهید فراشاهی دریافت می‌کردند اضافه کرد: شهید فراشاهی نخستین افسر شهید ارتش است که مسئولیت تیپ سقز را بر عهده داشت و در تاریخ 31 مرداد 1358 به شهادت رسیده است.

وی با بیان اینکه پیکر شهید فراشاهی اکنون در گلزار شهدای شیخان به خاک سپرده شده است عنوان کرد: در سال 93 از این آمادگاه با نام منظریه یاد می‌شد اما با تدابیر مسئولان امر طی یک سال اخیر این آمادگاه با عنوان شهید فراشاهی معرفی شده است.

زرین‌زاده با تاکید بر اینکه از سخنرانان کشوری برای حضور در یادمان مشق عشق دعوت شده است یادآور شد: در چهارمین شب برگزاری یادمان مشق عشق امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی جانشین رئیس ستاد ارتش حضور خواهد یافت.

وی اظهار کرد: غرفه فرهنگی آمادگاه شهید فراشاهی در نمایشگاه یاد یاران به منظور معرفی این شهید بزرگوار و تجلیل از خانواده شهدای ارتش ایجاد و تجهیزات یگان پدافند هوایی حضرت معصومه(س) در غرفه دیگری به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com